Hej!

Funderar på att köpa några övervakningskameror och montera inne i sommarstugan. Kan man sedan se vad kamerorna ser från en annan ort via sin dator?

Tips var det finns att köpa?
Gärna lite info om hur det fungerar?
Någon som har erfarenhet av liknande?

Tacksam för svar

// Kalle

lite info om en DVR

Tack för alla tips. När man går in och tittar på sidorna är det svårt att förstå.. Finns så väldigt mycket.

Om jag t.ex vill ha kameror i sommarstugan och kunna titta hemma på min dator vad som händer i sommarstugan. Måste kamerorna i sommarstugan ha tillgång till internet i så fall? Eller kan det fungera via något annat system? t.ex telefonnätet?

J
sled skrev:
Tack för alla tips. När man går in och tittar på sidorna är det svårt att förstå.. Finns så väldigt mycket.

Om jag t.ex vill ha kameror i sommarstugan och kunna titta hemma på min dator vad som händer i sommarstugan. Måste kamerorna i sommarstugan ha tillgång till internet i så fall? Eller kan det fungera via något annat system? t.ex telefonnätet?
Finns säkert andra system än internet med då blir det krångligt och dyrt.

Har för mig att det finns någon mobillösning som man kan ringa upp till.

Ajdå.. Det låter inge vidare. Har nämligen inte fast internet vid sommarstugan utan när jag är där använder jag mej av ett mobilt internet. Får nog lägga ner tankarna om kameror. Tacksam för all information :)

sled, det finns även mobilt bredband att köpa som kontantkort...
En laptop på blocket för 1500kr och en USB webkamera (av kanske snäppet bättre kvalité) så kan man fixa till det att den kopplar upp sig, mailar kort vid någon händelse och kopplar ned sig.
En laptop drar väl kanske 35-50W?

Bara en tanke...

Hehe "påhittigt" måste jag säga. väldigt bra!
Ingenting är omöjligt!

Väldigt bra tanke! Ska fundera på detta alternativ. Tack! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.