Byggahus.se
Som titeln säger, jag vill hitta ett smidigt och säkert sätt att göra en övergång från infälld till utanpåliggande.
 
  • Golvet i en byggarbetsplats med elinstallation, gipsvägg, trästöd och tom elektrisk dosa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttagsdelar på hylla, förpackade, Perilex-märkning, pris och artikelnummer synliga, affärsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte montera den fast? Då behöver du inte någon övergång från infällt till utanpåliggande. Så här är min induktionshäll ansluten. Vit vägg, eluttag, svarta kablar, metallhyllor, aluminiumform, ofärdig, inhemsk, informell förvaring eller arbetsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kabeln som släpps från induktionshällen är rätt så kort plus jag tänkte att det är smidigt att ha en dosa till utanpåliggande då man kan ta el från dosan i framtiden på ett enkelt sätt om man ska bygga om.

Men kanske jag kör på fast installation också, bilden du skicka ser ut som en vanlig dosa, vad är det för typ?
 
Varför en utanpåliggande dosa när du har goda möjligheter att göra en infälld installation?
 
Montera en infälld spis-/kopplingsdosa på lämpligt ställe å montera infällda Perilexuttaget i dosan.

Ska du även ha inbyggnadsugn ihop med hällen, dra vidare från spisdosan till en apparatdosa där du monterar ett vanligt envägs infällt vägguttag, allt matat från en trefasgrupp.
 
  • Gilla
avh67f och 3 till
  • Laddar…
Okej, jag ska till rexel å kika på uttag, är det en speciell apparat dosa och uttag?
 
Perilex uttagen är större, så de passar inte i apparatdosor utan i de större så kallade kopplingsdosor. Det finns kopplingsdosor avsedda för ändamålet med benämningen spisdosa.
 
  • Gilla
KabelKalas
  • Laddar…
Okej, tack så mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.