Byggahus.se
Ja! Bostadsrättsföreningen finns i Östergötland, vår huskropp från 1965 av normaltypen är fem trapphus bred och jag ska hem och försöka stega upp djupet... Min lägenhet är genomgående så bara att mäta från fönster till fönster på varje sida. Så stort är taket.

På mötet igår lyfte jag frågan och dom tyckte jag skulle ta reda på lite mer.
Så! Det är "lite mer" jag frågar om och om nån vet något om "lite mer" får ni gärna dela!
 
Du borde kunna få tag på ritningar från kommunen så slipper du stega ut, där borde också takvinkel och väderstreck framgå, vilket jag gissar också är relevant.
Stockholm har en etjänst för ritningar vet inte hur det är där du bor.
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Tack för svar! Vårt tak är åt rätt håll så det ska nog inte vara några problem med den saken. Nu har Riksbyggen text om stöd för solceller på hemsidan, så det ska jag läsa på.

Vår förening har god eller mycket god ekonomi och inga stora investeringar är att vänta, inte vad jag känner till. Men sånt kan ju ändras, förvisso...!

Min arbetsteori för stunden är att vi börjar med infrastrukturen och ett fåtal paneler för att sedan, om 2-3 år fylla hela taket med paneler. Min tanke är att föreningen står för alla utgifterna och alla inkomsterna hamnar rimligen också hos föreningen. Att finansiera huset och parkeringen som på det viset kommer alla hyresgästerna tillgodo.

Nu är det givetvis inte jag som bestämmer dessa saker, men det är ett sätt att göra, så det blir bra för alla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.