Jag har ett hus och funderar på att installera solceller på taket. Med de elpriser som är nu kanske det skulle vara en lönsam affär och hållbar!
Jättetacksam för tips på leverantörer i Göteborgsområdet. Och andra tips & råd som en novis kan behöva!

Jag skulle börja höra med de stora leverantörerna för att lära lite mer om förutsättningarna just för ditt tak. Exempelvis Soldags, Midsummer och Svea Solar.

• Gilla
Mange54 och 1 till
  • Laddar…
Tack! Jag börjar där!

S Sötsnöret skrev:
Tack! Jag börjar där!
Kolla också på paneler i härdat glas.
T. Ex. http://kopernicus.se/

• Gilla
Sötsnöret
  • Laddar…
Jag tror det knappast finns några solcellspaneler som inte har härdat glas. Det är ju specialglas som täckglas på en solcellspanel och inget billigt fönsterglas.

Kontakta lokala solcellsfirmor som snarare är måna om sina kunder och kommer ut på besök. En pratstund på plats där anläggningen ska placeras är mycket värd för förståelsen.

• Gilla
Sötsnöret
  • Laddar…
AndreasLarsson89 AndreasLarsson89 skrev:
Jag skulle börja höra med de stora leverantörerna för att lära lite mer om förutsättningarna just för ditt tak. Exempelvis Soldags, Midsummer och Svea Solar.
Svea Solar behagade inte komma ut och mäta på plats och deras mätning digitalt gav som mest en beräknat mindre installation än den från båda firmorna som var och besökte mig. Ställde inga frågor kring förutsättningarna för att dra el till mitt elskåp och föreslog jag skulle mäta själv och återkomma om jag trodde mer skulle få plats. Men men grannen som rekommenderade dem var ju nöjd...

Jag fick bättre intryck av Cellsolar (numera 1KOMMA5) och bäst intryck av Gruppsol som jag skrev på med i fredags.

• Gilla
Sötsnöret
  • Laddar…
Tack. En djungel och mycket att sätta sig in i förstår jag.
L LoTiX skrev:
Svea Solar behagade inte komma ut och mäta på plats och deras mätning digitalt gav som mest en beräknat mindre installation än den från båda firmorna som var och besökte mig. Ställde inga frågor kring förutsättningarna för att dra el till mitt elskåp och föreslog jag skulle mäta själv och återkomma om jag trodde mer skulle få plats. Men men grannen som rekommenderade dem var ju nöjd...

Jag fick bättre intryck av Cellsolar (numera 1KOMMA5) och bäst intryck av Gruppsol som jag skrev på med i fredags.
L LoTiX skrev:

• Gilla
LoTiX
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.