Ljust växthus fyllt med växande chiliplantor i krukor längs gångvägen som leder till öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Växer på i växthuset.. maken talar om rekordskörd (för oss) av chilisar :cool:
 
  • Gilla
  • Wow
Lidd och 4 till
  • Laddar…
6kg vitkål!
Stora huvuden av vitkål i en trädgårdsland med sprickor, omgiven av andra grönsaksplanteringar och leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessvärre hann de flesta börja spricka.
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Ett par händer i storlek 11 som referens.
Stor hand jämför storleken på ett blomkålshuvud omgivet av gröna löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ett par händer i storlek 11 som referens.
[bild]
Du vet att det där är en blomkål va? (Obs - retas) ;)
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Första skörden AJI MANGO - resulterade i en het sås..
Mango-Mango som maken säger..

Fyra flaskor med hemmagjord mango och Aji Mango het sås på ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Flaskor med hemgjord Aji Mango het sås, etiketter med texten 'Handmade with love thank you.'
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dvs Aji Mango mixat med (bland annat) mango :)
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Du vet att det där är en blomkål va? (Obs - retas) ;)
Det var skördedag igår
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fadai
Färska gröna bönor, mörk lila bondbönor och skalade gröna ärtor på ett blåvitt porslinstallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite godis från köksträdgården.
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Snart dags och skörda squashen soleil .. (tror den hette så) :cool:

Mogen gul squash, Soleil-sort, med blomknoppar bland gröna blad och stjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gula squashfrukter soleil som växer bland gröna blad på jorden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Fadai
Ser mumsiga ut!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vår första ätbara gurka typ.. (y):D

En frisk grön gurka liggande på en vit skärbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förra året fick vi två gurkor, bägge oätliga.. :oops:
 
  • Gilla
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
Har chiliproblem grrr..

En hand som håller flera skadade gröna chilifrukter med tecken på vissning eller sjukdom, i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mina big Jim går i graven,. ska försöka få bukt med det!
Råder delade meningar om det är svamp.. eller kalciumbrist.,
 
  • Ledsen
Naturliv
  • Laddar…
Fadai
Nyutslagen aprikosfärgad stockros vid en grå mur med gröna blad och knoppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En frodig köksträdgård med växande kål och gröna växter i solsken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äntligen har min första stockros slagit ut! Lite blyg, men ändå. Allt annat än blyg är väl kålen, väller ut åt alla håll.
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Skördat lite squash idag (första för året) (y)

Händer håller gröna och gula squash i olika storlekar, skördade för säsongen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fyra gröna squashar ligger på en tidning ovanpå ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gröna och gula squashar på ett köksbord, nyskördade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Huzzbutt och 5 till
  • Laddar…
Är de inte lite små fortfarande? ;)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Är de inte lite små fortfarande? ;)
De runda trodde jag inte skulle bli sådär stora (kommer få tillaga dem länge i ugnen när jag ska fylla dem..)

Men jag tycker de är jättecoola, blir glad varje gång jag tittar på dem haha.. (ja, första gången jag odlar runda squash) :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.