437 392 läst ·
5 733 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 012 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 012 inlägg
Knasigt att tomaterna på friland fortsätter att mogna utomhus i mitten av oktober. Tog in frilandstomaterna och lite annat igår för nu börjar det bli kallt igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tomaterna är tåliga, speciellt på slutet av säsongenS sinuslinus skrev:
nu har vi inte så mycket plantor kvar ute, men de vihat (tomater).. harfortfarande frukt! ,
..men vi är lite oroliga för chilin i växthuset (ingen tillskottsvärme) - ett par plantor har inte bytt färg än!
Jag grävde i ett par rabatter idag. Jag visste att det sedan några år växte en svartrot i en av dem. Men jag visste inte hur omfångsrik den var. Det är alltså endast en svartrot på bilden även om den gick sönder när jag tog upp den.
Jag tog upp ett stånd med jordärtskockor också. Där fanns även ett par potatisar. Nu blir det gratäng till middag.
Logga in
Skapa konto
Jag tog upp ett stånd med jordärtskockor också. Där fanns även ett par potatisar. Nu blir det gratäng till middag.
Logga in
Skapa konto
Laddar för odling 2021.. om tre veckor ska de ner i jorden..
Jaa.. inte alla då! Men rocotosarna är trögstartade och måste planteras innan de andra.
Förra året planterade vi dem typ 10 november - och i år fick vi skörd på dessa plantor!
Året innan (då satte vi fröna samtidigt med de andra chilisarna i början på januari) fick vi fina plantor, men ingen skörd..(de hann inte med)
Jaa.. inte alla då! Men rocotosarna är trögstartade och måste planteras innan de andra.
Logga in
Skapa konto
Förra året planterade vi dem typ 10 november - och i år fick vi skörd på dessa plantor!
Året innan (då satte vi fröna samtidigt med de andra chilisarna i början på januari) fick vi fina plantor, men ingen skörd..(de hann inte med)
Trodde min svartrot var typ missbildad, men den påminde om din.. (när jag väl fick upp den ur jorden). Den skulle alltså troligen se ut som den gjorde.. cooltA Avemo skrev:Jag grävde i ett par rabatter idag. Jag visste att det sedan några år växte en svartrot i en av dem. Men jag visste inte hur omfångsrik den var. Det är alltså endast en svartrot på bilden även om den gick sönder när jag tog upp den.
[bild]
[bild]
provat odla ..hmm.. haverrot nån gång ? (Tror den hette så). Den var också lite skum i utseendet..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Har alltid skorv, inte mycket men lite., och det fast jag inte odlar på samma ställe! Det är nog vattningen jag åker dit på.. när de är små och det är torrt ”vaknar skorven”.. också vid gräsklippsgödsling o övergödsling..13th Marine skrev:
..ska spä ut med lite torv nästa år och vattna järnet! Ett år ska ja väl lyckas..
Skorv el inte, er potatis ser mumsig ut !