Kan absolut inget om att odla grönsaker och annat gott och söker lite tips.
Jag undrar hur det funkar t.ex med tomater och gurka m.m.
Sätter man det på våren i växthuset och sedan växer dett upp under sommaren? Såg någonstans att någon hade vinrankor. HUr odlar man med det?
Är inte intresserad av blommor och sådan i nuläget utan bara massa godsaker :D

Alla de tre du nämner går jättebra att odla i växthus, sen beror det lite på vad för slags växthus du har hur tidigt du kan börja odla i det. Om du vill lära dig om odling i växthus är det bästa du kan göra att köpa en handbok. Det grönskande växthuset av Inger Palmstierna är heltäckande och bra.

OOkej! :) Tack för svar!
Om man håller sig till den nämnda sakerna jag tänkt odla, går dom att odla i ett plastväxthus från jula. Vill undersöka mitt intresse först innan jag slänge tusenlappar. :)

Ja, det går alldeles säkert. Sen är det ju upp till dig att sköta dina plantor., det är nog viktigare än vilket slags hus du har. Jag har ingen erfarenhet av vinrankor, men det lär inte vara svårt. Mina föräldrar har haft en utomhus i alla år och den lever och frodas, men sen bor de i växtzon 1.

Vi har lyckats bäst med en vinranka som heter Himrod. Det är gröna druvor utan kärnor, söta och goda.
Tomater funkar bra direkt i en säck med kogödsel. Man tar ut 2 toppar / planta och ger näring vid varje vattning.

• DSC00013.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00591.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jag tackar för era svar..:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.