6 361 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Odla gräsmatta på balkongen - går det
Rullgräs är ju galet smidigt. Kan du få till ett sätt att hålla kvar en jordbädd på balkongen utan att rinna av o gegga ner grannar o fasad så är rullgräs rätt väg här. Underlaget/jordbädden är utmaningen. Lycka till!
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Svårt att svara på, bor du på 10 våningen eller 1a,
Vilket underlag har du.
II vilket fall som helst, vattna måste du göra.
Vilket underlag har du.
II vilket fall som helst, vattna måste du göra.
Det behövs väl en hel del jord, och en kant så att det inte rinner ner till grannen, och nån sorts dränering, så att det rinner över om det blir för blött. Fast inte ner till grannen.
Steg ett är nog att räkna på vad det kommer att väga och kontrollera om balkongen verkligen håller för vikten av jord plus vatten.
Personligen avråder jag från att genomföra det.
Steg ett är nog att räkna på vad det kommer att väga och kontrollera om balkongen verkligen håller för vikten av jord plus vatten.
Personligen avråder jag från att genomföra det.
Klicka här för att svara