Är det bara att byta packning? Hur går man till väga och hur hittar jag rätt packning. Den här är nog rätt gammal...

Gammal sliten packning inuti en stor metallskruv mot en grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En närbild på en äldre vattenledningsanslutning utstickande från en grå vägg med tecken på slitage och läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R
Om du fotar insidan så finns dom här som kan säga fabrikat , normalt går det att byte invärtes på dom , då lossar man sexkanten
som syns på utsidan och hela paketet kommer ut , längst in på den långa axeln sitter packningen som tätar inomhus

R rävlyan skrev:
Om du fotar insidan så finns dom här som kan säga fabrikat , normalt går det att byte invärtes på dom , då lossar man sexkanten
som syns på utsidan och hela paketet kommer ut , längst in på den långa axeln sitter packningen som tätar inomhus
Har dragit mig för att försöka lossa, ifall jag inte får ihop det igen... Så "paketet" sitter inte gängat utan är bara att dra ut om man lossar sexkanten? Hoppas att det inte jävlas då när den ska tillbaka igen.

R
Är nog inga problem , i botten kan det sitta en sån här ventilkägla storlek får du finna själv , lika sitter till 95% i alla kranar i bostäder OBS glöm inte stänga av på insidan annars får du duscha

• Ventilkäglor från Gelia för kranar, en med gummipackning och en utan.
R rävlyan skrev:
Är nog inga problem , i botten kan det sitta en sån här ventilkägla storlek får du finna själv , lika sitter till 95% i alla kranar i bostäder OBS glöm inte stänga av på insidan annars får du duscha
Jo jag förstår att jag måste stänga av huvudkranen...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.