Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 inlägg
Den blinkar rött och jag har ett felmeddelande enligt bilderna. Om jag klickar på högra knappen så drar den igång någon minut, men sedan lägger den ner igen. Elementen är varma, så helt stilla verkar den inte stå. När jag kom ner verkade det droppa vatten från röret ovanför expansionskärlet, men det har slutat nu. Visst har jag för lite vatten i kärlet, kan det vara orsaken?
Vad ska jag göra? Är det bara att ringa efter hjälp, eller är det något jag kan fixa med själv? I bland undrar jag om någon där uppe verkligen vill att jag ska lära mig allt om mitt nya hus på rekordtid 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har en IVT 490, och jag måste säga att display och knapp-delen ser väldigt identisk ut, men däremot annat på insidan annorlunda.
Men i vilket fall, jag hade långvariga intermittenta problem, som blev allt värre, tills jag plötsligt hittade felet.
Det var en bandkabel som gick till display/knappsatskortet, som hade börjat halka ur lite ur sin kontakt, så det glappade utav skakningen när kompressorn startade.
Du kan ju kolla lite ifall du har något sådant. Men bryt gärna strömmen innan, så du slipper få dig en pärla.
Men i vilket fall, jag hade långvariga intermittenta problem, som blev allt värre, tills jag plötsligt hittade felet.
Det var en bandkabel som gick till display/knappsatskortet, som hade börjat halka ur lite ur sin kontakt, så det glappade utav skakningen när kompressorn startade.
Du kan ju kolla lite ifall du har något sådant. Men bryt gärna strömmen innan, så du slipper få dig en pärla.
Renoveringsnovis
· 606 inlägg
Hur gammal finns det garanti eller s.k extra försäkring tecknad
Att motorskyddet löst ut , finns följande orsaker , en huvudsäkring gått ( då slocknar en del av huset ) en säkring till VP gått .
en dålig kontakt i kontaktorn för kompressorn , rackartyg med inverten ( frekvensomvandlaren ) för kompressorn eller det sista
och värsta kompressorhaveri
Att motorskyddet löst ut , finns följande orsaker , en huvudsäkring gått ( då slocknar en del av huset ) en säkring till VP gått .
en dålig kontakt i kontaktorn för kompressorn , rackartyg med inverten ( frekvensomvandlaren ) för kompressorn eller det sista
och värsta kompressorhaveri
Den där är 15 år gammal så räkna ändå med ett utbyte inom de närmsta åren. Den har ingen inverter som kan krångla då det är en on-off pump. Prova att återställa motorskyddet och se om det återkommer. Har du tur har det bara varit ett tillfälligt spänningsfall på nätet.
Ja det är ju oerhört lättåtkomligt åtminstone på ivt490, eller åtminstone min 490. 
Så det är väl alltid värt att kolla.
Nu kommer jag tyvärr inte längre ihåg i vilken ände jag hade glappet, om det var nere i ellådan, eller mot kortet.
Men om ni har problem just när ni vrider på ratten torde ev problem vara bakom kortet i vilket fall.
Så det är väl alltid värt att kolla.
Nu kommer jag tyvärr inte längre ihåg i vilken ände jag hade glappet, om det var nere i ellådan, eller mot kortet.
Men om ni har problem just när ni vrider på ratten torde ev problem vara bakom kortet i vilket fall.
Renoveringsnovis
· 606 inlägg
Den hoppade i gång i går, som sagt, och den tuffar fortfarande på och värmen är tillbaka ... Pustar alltså ut för denna gång och känner mig rik på ytterligare kunskap (egentligen är jag bara irriterad, men det lät bra)C cpalm skrev:
Renoveringsnovis
· 606 inlägg
Tack ... jag har självklart turL lordi skrev:
Klicka här för att svara