Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Elisabethhonu
Vi vill varna för Projektchef Gustafsson AB
Vi anlitade han för att besikta min mammas hus då mamma gick bort i covid 19 och vi skulle lägga ut den till försäljning.

Enligt hans yttrande så hade vi 7 sidor med Besiktningsfel som behövdes åtgärdas inför en kommande försäljningen. Han hade självklart en byggfirma som han rekommenderade varmt .Vi blev väldigt fundersamma kände inte riktigt att det han hade tagit upp verkade stämma då det är väldigt lätt att googla upp saker nu för tiden. Vi bestämde oss för ta in en annan besiktningsman och hans utlåtande kom som en Chock för oss 85% av felen som Projektchef Gustafsson AB hade lagt på listan visade sig vara påhittade fel ,Det visade sig senare att han hade samarbete med byggföretaget som han skickat och tjänade procent på varje kund han skickade.
Vi har nu gjort en polisanmälan!
Vill Varna andra så han inte lurar nån mer , hemskt sätt att utnyttja folk som sörjer och är sårbara.

-------------------------
TS har inte fyllt i sin profil korrekt. Vid uppmaning från forumledningen att visa protokollet som nämns, kunde hen inte visa upp det. Den här referensen är sålunda falsk.
/Moderator

Redigerat av moderator:
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Hej
Jag utför inga besiktningar, jag jobbar som kontrollansvarig på sidan av mitt ordinarie anställning, nu pratar vi om besiktning som jag inte ens utför. Detta gör mig orolig att ni har någon som säger sig komma från mitt bolag.
Ni skulle kunna få skicka besiktningsutlåtande till mig så kan jag kan få kontaktuppgifterna till personen, för har ni haft någon som gör besiktning i mitt namn eller bolagsnamn så vill även jag göra en polisanmälan.

• Wow
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Peter_Henry Peter_Henry skrev:
Hej
Jag utför inga besiktningar, jag jobbar som kontrollansvarig på sidan av mitt ordinarie anställning, nu pratar vi om besiktning som jag inte ens utför. Detta gör mig orolig att ni har någon som säger sig komma från mitt bolag.
Ni skulle kunna få skicka besiktningsutlåtande till mig så kan jag kan få kontaktuppgifterna till personen, för har ni haft någon som gör besiktning i mitt namn eller bolagsnamn så vill även jag göra en polisanmälan.
Men det ser ju lite konstigt ut att du precis tog bort besiktningsman från din sysselsättning här?
Hur som är det ju oroväckande om någon nyttjar ditt bolagsnamn olovligt!
Skärmdump av diskussionsforum där användaren Peter_Henry deltar i en tråd om bygglovsfrågor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
cpalm och 8 till
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Men det ser ju lite konstigt ut att du precis tog bort besiktningsman från din sysselsättning här?
[bild]
Vilken slump ändå :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Jerald Stuartson och 6 till
  • Laddar…
U Utdelning skrev:
Vilken slump ändå :crysmile:
Slump?

• Gilla
Smoothie och 1 till
  • Laddar…
Ambitionen var att köra besiktningsman när jag skapade profilen, blev aldrig att jag certifierade mig för det. Så tog bort det innan detta, så slump eller ej får tolkas valfritt.

Men har inga besiktningar på mitt bolag och aldrig haft det, så faktum kvarstår. Någon påstår att mitt bolag har gjort en besiktning. Det som intresserar mig är ju om någon har gjort detta och en polisanmälan ska göras isf, så TS får gärna skicka över det till mig, gärna kontaktuppgifterna till personen eftersom dom bör haft mail och telefonkontakt. Certifieringar är trots allt personbundna och bör finnas med i dokumentationen.i

Sen har har jag och TS diskuterat en del tidigare, trodde jag skulle få en reaktion här. Personen började efter ett inlägg om ett visst företag på denna sida. Så jag misstänker mer den kopplingen än att någon har använt mitt bolag.

• Skärmdump av en diskussionstråd där medlemmar varnar för en bedragare och diskuterar tidigare händelser och erbjudanden.
    Skapa konto
Det här var snurrigt och spännande på samma gång. Kan inte påstå att jag förstår speciellt mycket men undrar varför TS skulle har anlitat en besiktningsman hon redan dömt ut fullständigt långt tidigare.

Följer med spänning.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Skärmdump från forumtråd varnande för byggfirma med titeln "Varning: Swebygg Uppsala AB (Bedrägerifirma)".
Skapa konto

Hämnd?

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
TS har gjort sex inlägg. Fyra av dem i olika trådar som heter något merd "Varning för...". Det här blir bara skummare och skummare.

Peter_Henry Peter_Henry skrev:
Ambitionen var att köra besiktningsman när jag skapade profilen, blev aldrig att jag certifierade mig för det. Så tog bort det innan detta, så slump eller ej får tolkas valfritt.

Men har inga besiktningar på mitt bolag och aldrig haft det, så faktum kvarstår. Någon påstår att mitt bolag har gjort en besiktning. Det som intresserar mig är ju om någon har gjort detta och en polisanmälan ska göras isf, så TS får gärna skicka över det till mig, gärna kontaktuppgifterna till personen eftersom dom bör haft mail och telefonkontakt. Certifieringar är trots allt personbundna och bör finnas med i dokumentationen.i
Det finns inga krav på att man måste vara certifierad för att besiktiga, dock skall man ha den kunskap och erfarenhet som krävs för uppdraget.

• Gilla
Elisabethhonu och 2 till
  • Laddar…
Elisabethhonu
plaggis plaggis skrev:
Det finns inga krav på att man måste vara certifierad för att besiktiga, dock skall man ha den kunskap och erfarenhet som krävs för uppdraget.
Bara lögner kollar man Bolagsverket

• Skärmdump av webbsida om svensk näringsindelning med branschkoder för byggsektorn, delvis överstruken text.
    Skapa konto
Elisabethhonu
Lill72 Lill72 skrev:
[bild]

Hämnd?
Lill72 Lill72 skrev:
[bild]

Hämnd?

Du värkar ha hjort det som jobba

• Skärmdump av diskussionsforum där en användare fått rådet att anmäla byggfusk till ARN och en annan svarar.
    Skapa konto
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Elisabethhonu
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
Du värkar ha hjort det som jobba

• Skärmdump av en diskussionstråd i ett onlineforum med fokus på byggproblem och juridiska steg.
    Skapa konto
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Elisabethhonu
plaggis plaggis skrev:
Lögnare det har du vist

• Skärmdump av ett diskussionsforum som visar text om byggprojekt och näringens indelning.
    Skapa konto
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.