…går ju att hitta på byggnadsvården till lätt oskäliga priser - tror de kommer från Eskilstuna Kulturbeslag. När jag ska måla in skruven, t ex till fönsterbeslag spelar det inte så stor roll så då brukar jag använda förzinkade som man kan hitta på http://www.skruvbutiken.se/ till bra priser, men vid synliga montage inomhus ser det inte så kul ut med den förzinkade ytan.

Tips på var man kan hitta obehandlad spårskruv till bra priser?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Har du kollat på loppisen i Fornåsa?

Det tipsades om en tysk nätbutik här för ett tag sedan. Tänk på att måtten på äldre spårskruvar oftast är ”gauge” och tum.

• Gilla
krillek
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har du kollat på loppisen i Fornåsa?
Nej, aldrig varit där faktiskt. Lätt att hitta till?

mowatom skrev:
Jag brukar handla på Ovolin. 1-2 kronor vid styckvis, billigare med ask. Jag vet inte, men det känns skäligt för min del. Hur många gör man av med under en livstid?
[länk]
Många, under min livstid ;)

Men tack för tipset!

C
mowatom skrev:
Jag brukar handla på Ovolin.
Ovolin har rimliga priser, men lite dåligt sortiment. Åtminstone om man behöver lite längre skruv.
Sen fattar jag inte riktigt deras prismodell. T.ex. Spårskruv 14x2: 2 kr/st eller 535 kr för en låda med 200 st???

• Haha
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Vilken storlek gäller det?

krillek krillek skrev:
Nej, aldrig varit där faktiskt. Lätt att hitta till?
Japp.
Det är svårare att hitta därinne då den är utspridd i flera byggnader på samma tomt, men ägaren hjälper gärna till.

A
C cpalm skrev:
Ovolin har rimliga priser, men lite dåligt sortiment. Åtminstone om man behöver lite längre skruv.
Sen fattar jag inte riktigt deras prismodell. T.ex. Spårskruv 14x2: 2 kr/st eller 535 kr för en låda med 200 st???
Haha, nä just det exemplet bör diskuteras. "- Jag tar 200st, men jag vill att ni styckeräknar dem"

C
T Thomas_Blekinge skrev:
Vilken storlek gäller det?
Om du frågar mig så söker jag 2 1/2" och uppåt. I första hand försänkt.

C cpalm skrev:
Det är en väldigt fin låda?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Bara att värma den rödvarma i ässja eller med blåslampa så lossnar zinken och så har du svartskruv.

• Gilla
krillek
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Bara att värma den rödvarma i ässja eller med blåslampa så lossnar zinken och så har du svartskruv.
Har ingen ässja men får testa blåslampan!

C cpalm skrev:
Om du frågar mig så söker jag 2 1/2" och uppåt. I första hand försänkt.
Tyvärr har jag bara 16 och 20 mm, och fzb, det är väl elförzinkat, eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.