BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Instämmer, och inte bara av den orsaken utan det blir i det där förslaget också ett väldigt spring fram och tillbaka när potatis/grönsaker ska tas från kylen till diskhon, sen skäras någonstans och sen till spisen för tillagning. Optimalt brukar vara att ha diskho och spis separerade med ca 1 m bänkyta.JSE skrev:
Hej jag har massvis av idéer men börjar med frågor? Var behöver vatten och häll vara? Är det möjligtvis ett gamaldags hörnskafferi du har gjort i ett hörn? Vilken stil vill du ha?
Om placeringarna inte är huggna i sten så sätt häll där hoen är och hoen under fönstret. Korta av köket med ca 60 cm för större matplats och för att slippa gå in i en högskåpstomme.
Om placeringarna inte är huggna i sten så sätt häll där hoen är och hoen under fönstret. Korta av köket med ca 60 cm för större matplats och för att slippa gå in i en högskåpstomme.
Kolla in denna tråd:
https://mobil.byggahus.se/forum/kok/172673-de-basta-ideerna-ett-vardagskok.html
https://mobil.byggahus.se/forum/kok/172673-de-basta-ideerna-ett-vardagskok.html
Så här ser de ut nu..
Finns ingen el, vatten eller avlopp dragit än
De enda som finns är ett gammalt köksskåp i väggen precis till höger om öppningen som är neråt på övre bilden. Finns även en bakugn i högra hörnet där skåpet står
Finns ingen el, vatten eller avlopp dragit än
De enda som finns är ett gammalt köksskåp i väggen precis till höger om öppningen som är neråt på övre bilden. Finns även en bakugn i högra hörnet där skåpet står
Om jag förstår din ritning rätt så har du väldigt låga fönster och har svårt att få in skåp under dessa eller??? Ett viktigt mått som underlättar arbetet i köket är 80cm mellan ho och häll! För att få till det så kanske högskåpen ska vara mellan fönstren där hällen är nu? Då bör häll och ho få plats innanför dörren!
Klicka här för att svara

