God afton gott folk!

Jag är precis i starten för ett köksprojekt! Bor i en etta med ett kök på 5kvm, skåpen är från när huset byggdes på åttiotalet och börjar bli lite slitet! Min plan är därför att bygga mig ett nytt kök från ikea med nya vitvaror (utom kyl/frys) för att få en ny fräsch känsla till ett rimligt pris, 25000 verkar det landa på!

Så jag är lite nyfiken på vad ni har för erfarenhet av IKEA kök...

Skåpen som sitter uppe nu är likvärdiga dom som ikea har och jag har inte tänk flytta på ett par år utan bara göra köket mer funktionsdugligt

Mvh BqNk

Vi satte upp ett IKEA-kök för 2 år sen och är absolut nöjda. Luckorna fanns inte i den färg vi ville ha så vi köpte vita luckor som personalen sa passade bra för omlackning och lämnade in de för lackning.

Ett tips (oavsett om man har IKEA eller annat kök) är att strunta i luckskåp och enbart ha lådskåp, de är så mycket bättre.

H
Har Ikea kök, kraftiga stommar och trådbackar, det är 12 år sedan.
Efter 6-8 år så bytte vi luckorna då färgen krakelerade, den kostnaden tog Ikea plus nedmontering och uppmontering. Vi bytte till träluckor och vi betalade endast för mellanskillnaden, dvs. likvärdiga luckors nypris och de luckor som vi valde. Så nog kan man vara trygg med Ikeas kök.

Jag är nyfiken på vad du tänkt göra för att få köket mer funktionsdugligt.
Gärna med bilder och planlösning.

Jag har inga bilder just nu men det går nog å vaska fram! :)

Just nu har jag till exempel inget skafferi, vilket kommer fixas i det nya! Sen har jag ett väggskåp där halva skåpet går "in" i det andra så det blir att halva skåpet är en död yta. Likaså är det under diskbänken där man måste sitta på knä för att nå in en bit in å ska man in hela vägen då får man ligga ner, ej okej!

Ska fixa fram lite bilder i veckan

Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.