1 620 läst ·
24 svar
2k läst
24 svar
Nytt kök - Svårt att hitta rätt mått
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 199 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 199 inlägg
Hör med grannen varifrån de skåpen kommer, de ser ju ut att vara rätt nya. (Däremot grannens överskåp ser ut att vara överfalsade skåp från ungefär 50- eller 60-tal, som din skafferidörr.)M Mattias_1987 skrev:
Ja, med bänkskivans överhäng blir djupet ca 41cm. Grannen har dessa med lådor, vilket beroende på vad du ska förvara kan vara mer praktiskt: https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-...ador-vit-lerhyttan-ljusgra-s49274263/#contentM Mattias_1987 skrev:
Jag byggde ett Metod 37cm djup med en billig bänkskiva från Byggmax då jag inte hittade bra från Ikea. Vill minnas att det bara var att skruva fast dem trots att de bara tänker sig att man vill ha 60cm djupa. Jag hade dock både utdragbara lådor och med billigare skivplan (båda de länkade varianterna) eftersom jag inte hade plats att öppna 60cm breda luckor längs hela skåpet (jag hade 3x60cm). Priset drar iväg lite när man lägger till handtag, gaveln, sockel, etc. Så kolla vad priset blir totalt.M Mattias_1987 skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 322 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 322 inlägg
Vill du ha en djupare bänkskiva (uppfattade det som att det var 45 cm) så kan du också regla upp bakom upphängningsskenan på IKEA-köket och sen köpa en 60 cm djup bänkskiva som du klyver till din bredd.M Mattias_1987 skrev:
Samma sak om du vill ha ut överskåpet.
Klicka här för att svara