P
Krilleman Krilleman skrev:
OK
Låt mig visa med förtydligande om jag trampade på din ömma tå...

Är detta tydligt nog enligt gul markering?
Vad vill du få sagt? Jag skrev ju att de har 37 cm djupa skåp innan du ens skickade din första länk.

Krilleman
ACME skrev:
Vad vill du få sagt? Jag skrev ju att de har 37 cm djupa skåp innan du ens skickade din första länk.
Om du slappnar av bättre med din korrespondens så tackar jag för mig.

Det enda jag uttryckligen önskar i tråden är att TS löser sakfrågan. 👍

P
Synd. Jag hade gärna hört förklaringen på dina obegripligheter.

Krilleman
ACME skrev:
Synd. Jag hade gärna hört förklaringen på dina obegripligheter.
Där äv vi tydligen olika.

Jag önskar TS bästa möjlighet att lösa frågeställningen...

BirgitS
M Mattias_1987 skrev:
Hej och tackar! :)

Bredden är inte problemet. Det är djupet jag har problem med som max får vara 45cm. Allt verkar vara standard på 60cm djup.
Hör med grannen varifrån de skåpen kommer, de ser ju ut att vara rätt nya. (Däremot grannens överskåp ser ut att vara överfalsade skåp från ungefär 50- eller 60-tal, som din skafferidörr.)

M Mattias_1987 skrev:
Nej de måtten passade inte. Men nu hittade jag denna: [länk]

Det bör väl passa att ha en bänkskiva ovanpå den om jag beställer två stycken? Sedan har jag två hyllor ovanför.
Ja, med bänkskivans överhäng blir djupet ca 41cm. Grannen har dessa med lådor, vilket beroende på vad du ska förvara kan vara mer praktiskt: https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-...ador-vit-lerhyttan-ljusgra-s49274263/#content

Jag tycker din lösning är mycket vacker men kan förstå om du behöver mer bänkyta. Kan tipsa om Novaflex.se där kan man måttbeställa skåp och luckor. Ta ikoniskt med deras återförsäljare!

Å Åsöberget skrev:
Ja, med bänkskivans överhäng blir djupet ca 41cm. Grannen har dessa med lådor, vilket beroende på vad du ska förvara kan vara mer praktiskt: [länk]
Dessa är jävligt fräscha faktiskt. Jag vill dock försöka hålla mig lite lågbudget.

M Mattias_1987 skrev:
Dessa är jävligt fräscha faktiskt. Jag vill dock försöka hålla mig lite lågbudget.
Jag byggde ett Metod 37cm djup med en billig bänkskiva från Byggmax då jag inte hittade bra från Ikea. Vill minnas att det bara var att skruva fast dem trots att de bara tänker sig att man vill ha 60cm djupa. Jag hade dock både utdragbara lådor och med billigare skivplan (båda de länkade varianterna) eftersom jag inte hade plats att öppna 60cm breda luckor längs hela skåpet (jag hade 3x60cm). Priset drar iväg lite när man lägger till handtag, gaveln, sockel, etc. Så kolla vad priset blir totalt.

Ossian K Olsson
M Mattias_1987 skrev:
Vill du ha en djupare bänkskiva (uppfattade det som att det var 45 cm) så kan du också regla upp bakom upphängningsskenan på IKEA-köket och sen köpa en 60 cm djup bänkskiva som du klyver till din bredd.

Samma sak om du vill ha ut överskåpet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.