Hej. Jag har köpt ny bostad nyligen men jag har en del i mitt kök som är väldigt fult, det är någon form av egensnickrat skåp. Bild: https://postimg.cc/v1RcctT5

Hos grannen ser det ut såhär vilket jag gillar skarpt: https://postimg.cc/xXmdDN58

Jag hittar däremot inga mått som passar. Det är 123 i bredd, 45 i djup där 60 är ganska standard. Vart kan jag hitta liknande som passar in i hörnan med dessa mått? Det måste egentligen inte vara precis såhär, men jag vill gärna ha en bänkskiva och skåp under och över.

Har ni några förslag?

Krilleman
M Mattias_1987 skrev:
Har ni några förslag?
Hej och välkommen till forumet @Mattias_1987 👍👍

Om bredden är 123mm så passar ju alla skåp med måttet 60+60. Överskåp som underskåp.

Passbitar behövs inte då man mjukfogar kvarvarande spalt.
(1,5mm på varje sida för att brygga 120mm till 123mm).

Eller var det inte det du efterfrågade? 🤔

Krilleman Krilleman skrev:
Hej och välkommen till forumet @Mattias_1987 👍👍

Om bredden är 123mm så passar ju alla skåp med måttet 60+60. Överskåp som underskåp.

Passbitar behövs inte då man mjukfogar kvarvarande spalt.
(1,5mm på varje sida för att brygga 120mm till 123mm).

Eller var det inte det du efterfrågade? 🤔
Hej och tackar! :)

Bredden är inte problemet. Det är djupet jag har problem med som max får vara 45cm. Allt verkar vara standard på 60cm djup.

A
M Mattias_1987 skrev:
Hej och tackar! :)

Bredden är inte problemet. Det är djupet jag har problem med som max får vara 45cm. Allt verkar vara standard på 60cm djup.
Ikea har bänkskåp med samma djup som väggskåpen, 37 cm.

Krilleman
ACME skrev:
Ikea har bänkskåp med samma djup som väggskåpen, 37 cm.
Allt blir ju så mycket lättare om du länkar till det du hänvisar! 👍✅

Krilleman
M Mattias_1987 skrev:
Nej de måtten passade inte. Men nu hittade jag denna: [länk]

Det bör väl passa att ha en bänkskiva ovanpå den om jag beställer två stycken? Sedan har jag två hyllor ovanför.
Jag tolkar det som att den är samma djup som min tidigare länk... 37cm fast 60 bred...

M Mattias_1987 skrev:
Hej. Jag har köpt ny bostad nyligen men jag har en del i mitt kök som är väldigt fult, det är någon form av egensnickrat skåp. Bild: [länk]

Hos grannen ser det ut såhär vilket jag gillar skarpt: [länk]

Jag hittar däremot inga mått som passar. Det är 123 i bredd, 45 i djup där 60 är ganska standard. Vart kan jag hitta liknande som passar in i hörnan med dessa mått? Det måste egentligen inte vara precis såhär, men jag vill gärna ha en bänkskiva och skåp under och över.

Har ni några förslag?
Det går bra att lägga in bilder i trådarna.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Krilleman
ACME skrev:
[länk]
Kul att du länkar, det under lättar.
Men faktum kvarstår att djupet är 37cm beträffande IKEA:s mått...

Vill du att jag länkar till detta faktumet som du gjorde? @ACME 🤔

Redigerat:
A
Kul att du länkar, det under lättar.
Men faktum kvarstår att djupet är 37cm beträffande IKEA:s mått...

Vill du att jag länkar till detta faktumet som du gjorde? @ACME 🤔
Ts vill ha skåp som är max 45. Jag nämner att IKEA har 37 cm djupa skåp och länkar till desamma. Vad är problemet?

Krilleman
ACME skrev:
Vad är problemet
Du menar att det skiljer från det jag redan nämnt?

• Gilla
Kane
  • Laddar…
A
Du menar att det skiljer från det jag redan nämnt?
Det var du grinade över att jag inte hade postat en länk, så då fick du en länk, som inte bara visade dig hur lätt det är att googla saker själv istället för att be andra gör jobbet åt en. Den länkade också till skåp i rätt breddmått, så ja, den skiljde sig från din.

Krilleman
ACME skrev:
Det var du grinade över att jag inte hade postat en länk, så då fick du en länk, som inte bara visade dig hur lätt det är att googla saker själv istället för att be andra gör jobbet åt en. Den länkade också till skåp i rätt breddmått, så ja, den skiljde sig från din.
OK

Låt mig visa med förtydligande om jag trampade på din ömma tå...

Är detta tydligt nog enligt gul markering?

• Ikeas METOD bänkskåpsstomme i vit, mått 40x37x80 cm, visas på produktsidan med pris och tillval för färg och storlek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.