16 347 läst ·
65 svar
16k läst
65 svar
Nytt kök och hall
Spackel spackel spackel!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Roligt att följa renoveringen. Tror det kommer att bli riktigt fint med vitt i olika material och glanshet. 
(Den enda lilla detaljen som jag inte gillar är de runda eluttagen. Fick för mig att ert kök har ett modernt formspråk och jag tycker de runda uttagen känns som om de tillhör en betydligt äldre tidsålder.)
(Den enda lilla detaljen som jag inte gillar är de runda eluttagen. Fick för mig att ert kök har ett modernt formspråk och jag tycker de runda uttagen känns som om de tillhör en betydligt äldre tidsålder.)
Det kan jag hålla med om, dock så kommer de inte att vara de runda utan med ram , d.v.s dessa:Hemmakatten skrev:Roligt att följa renoveringen. Tror det kommer att bli riktigt fint med vitt i olika material och glanshet.
Logga in
Skapa konto
och tre dimmrar i en sådan här:
Logga in
Skapa konto
Vi har svart bakelit överallt i huset för övrigt, därför vill vi fortsätta med det spåret (om än vitt istället, svart hade stått ut alldeles för mycket i köket). Hade blivit konstigt med "modern el" i köket endast tycker jag.
Redigerat:
Börjar likna ett kök minsann!
Brukar man inte måla väggar och tak innan man sätter upp skåpen? Nu blir det extra knökigt att måla taket invid överskåpen (antar att du ska ha en täcklist mellan kåp och tak) och dessutom riskerar man ju att få målarfärg på skåpen. Det verkar inte heller vara färdigspacklat och slipat överallt, det kommer att bli slipdamm på skåpen och kanske repor när man torkar ur skåpen.
Redigerat:
Fråga inte mig, jag är ingen hantverkareHemmakatten skrev:Brukar man inte måla väggar och tak innan man sätter upp skåpen? Nu blir det extra knökigt att måla taket invid överskåpen (antar att du ska ha en täcklist mellan kåp och tak) och dessutom riskerar man ju att få målarfärg på skåpen. Det verkar inte heller vara färdigspacklat och slipat överallt, det kommer att bli slipdamm på skåpen och kanske repor när man torkar ur skåpen.
Jag har beställt en produkt och ett visst hantverk och utgår från att det levereras! Dessa hantverkares CV talar för att så blir fallet...
...
Taket färdigmålat i köket, största delen på väggvävning klar. Alla skåp och stommar på plats.
Imorgon ska bänkskivorna mätas ut.
Börjar närma sig målgång!
Imorgon ska bänkskivorna mätas ut.
Börjar närma sig målgång!