R
Hej
Har satt nytt kakl i köket och snart ny fog. Det eviga problemet med fogen är ju såklart att den missfärgas, speciellt vid hällen där det skvätter stekfett på den. Vad ska man göra för att skydda fogen mot missfärgning, finns det något som verkligen fungerar?

R
stort tack, den översta blir de!

S
Roland112 skrev:
stort tack, den översta blir de!
jag sökte på google "hur skydda kakelfogen"

Ångtvätt funkar fint också.

R
fast nu läste jag att den innehöll silikon och att vissa fått problem med mägel i siliconet efter en tid...fasen också...nån som testat nått som verkligen funkar?

S
Roland112 skrev:
fast nu läste jag att den innehöll silikon och att vissa fått problem med mägel i siliconet efter en tid...fasen också...nån som testat nått som verkligen funkar?
mögel får du när du inte städar och torkar det blöta ordentligt

R
hmm men finns de inget som är icke silikonbaserat?

Lånar tråden lite och frågar om någon har bra tips på hur man får bort just fettfläckar i fogar kring häll? Det såg ut så redan när vi flyttade in. Resterande fogar i köket är jättefina. Har provat lite olika rengöringsmedel, men ingenting fungerar. Att foga om känns som att stort jobb då man får skrapa bort befintlig fog först.

• Gilla
Thomas Cedergren
  • Laddar…
S
Fogfärg vill jag inte använda då det blir för stor skillnad mot övrig fog. Har dessutom testat det och den fäster inte på fogen.

R
SBH skrev:
[länk]
Den lät inte helt hundra när jag läste på om produkten, den kan ge ny färg på fogen samt gör fogen omålbar efteråt...ska nog köra på den där andra någon länkade till tidigare?

S
Roland112 skrev:
Den lät inte helt hundra när jag läste på om produkten, den kan ge ny färg på fogen samt gör fogen omålbar efteråt...ska nog köra på den där andra någon länkade till tidigare?
du kan ju söka själv använd google

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.