Köpte ett nytt fönster (PVC) i samband med köksrenovering. Satte upp det i helgen.

Skruv för att fästa handtagen är för korta och behöver vara 5-10 mm längre. Företaget jag köpte fönstren av tycker att jag ska köpa skruvar själv. Jag citerar mailet. "Du får köpa skruvar så får vi återbetala dig 10-20 kr vad skruvarna kostar."

Är det rimligt att jag ska jaga rätt på passande skruvar och bli ersatt kostnaden av skruvarna? Min tid samt bensin är dyrare än så.

Sen är ser två av hörnen på fönstret "sådär" ut som synes på bilden. Är det enbart skönhetsfel eller kan det ha en effekt på funktion/hållbarhet också? Vad kan jag begära för det eller är det för sent då fönstret redan är monterat? ImageUploadedByByggahus.se1373908540.140278.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Leverantör? Kan vara bra att veta!
 
B
hälsa att du inte orkar leta skruv och be dem posta några st till dig.... så det verkligen blir rätt.
svårt att se på bilden var felet är, är det att den yttre delen glipar?
 
"Hej,

Nu har jag fixat skruven till mitt fönster enligt ert förslag. Vänligen ersätt mina kostnader enligt nedanstående specifikation:
Telefonsamtal för att hitta rätt skruv: 7x0,2kr
Järnaffären, tur och retur med bil: 7mil a 15kr=105kr
skruvar: 2x10kr: 20kr

Normalt debiterar jag 1350kr per arbetstimme men arbetskostnaden bjuder jag på denna gång".
 
Vilken leverantör är det?

Jag hade samma problem med korta skruvar från Kronfönster. Men de längre skruvarna kom med ett brev dagen efter mitt telefonsamtal.
 
Den svarta kanten på glaset ska inte synas, ser ut som glaset är för litet
 
237 skrev:
Den svarta kanten på glaset ska inte synas, ser ut som glaset är för litet
Det ser ut som om rutan nätt och jämnt sitter fast i karmen.
 
Är det svarta som syns från glaskasetten eller är det en del av listen som låser fast den?

Jag kan inte se kasettens kanter på mina fönster.
1373989961950.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det svarta är glaskasetten och ska inte synas, ska se ut som det gör på dina fönster blakkdukk.
 
andersmc skrev:
Det ser ut som om rutan nätt och jämnt sitter fast i karmen.
Den sitter fastklossad i bågen så den kommer ingenstans men det är nog inte mycket kvar av falsen.
Om det inte är extra hög sorgkant på glaskasetten.
 
Redigerat:
Ts: har du kollat med leverantören?
 
D
237 skrev:
Det svarta är glaskasetten och ska inte synas, ska se ut som det gör på dina fönster blakkdukk.
Så tolkar inte jag bilden. Jag uppfattar det svarta som en del av glaslisten och inte kassetten. Jämför med hur det ser ut på mina elitfönsterdörrar.

glaslist.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till MathiasS: Kan det verkligen behövas 7 mil för att hitta ett par skruvar i Stockholm? Nog för att jag alltid har sett Stockholm som lite av Sveriges bakgård, men ändå... 7 mil? :wow:
 
DIY_freak skrev:
Till MathiasS: Kan det verkligen behövas 7 mil för att hitta ett par skruvar i Stockholm? Nog för att jag alltid har sett Stockholm som lite av Sveriges bakgård, men ändå... 7 mil? :wow:
Det är bara när någon annan betalar bensinen som det är svårt att hitta rätt skruv. Fast det är lite trixigt här i storstan ska du veta - har noterat att avstånden växer när man skriver reseräkning också så ibland är det svårt att hitta rätt.

Det var lättare i Götlabörg förra veckan. Där kunde man gå till allt man ville till, så ibland är det ju praktiskt att allt är lite i pygmestorlek. Vi gick blandannat på skånegatan tror jag den hette, där fanns ett par sådanadär fotbollsplaner som är så små att man i storstan funnit det för gott att riva dom.
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
Det är bara när någon annan betalar bensinen som det är svårt att hitta rätt skruv. Fast det är lite trixigt här i storstan ska du veta - har noterat att avstånden växer när man skriver reseräkning också så ibland är det svårt att hitta rätt.

Det var lättare i Götlabörg förra veckan. Där kunde man gå till allt man ville till, så ibland är det ju praktiskt att allt är lite i pygmestorlek. Vi gick blandannat på skånegatan tror jag den hette, där fanns ett par sådanadär fotbollsplaner som är så små att man i storstan funnit det för gott att riva dom.
När man river fotbollsplaner, jämnar man dom med marken då? :x
 
:) Ja, iallafall här i storstan brukar man ha lite stolar och jox runt själva planen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.