Köpte ett nytt fönster (PVC) i samband med köksrenovering. Satte upp det i helgen.
Skruv för att fästa handtagen är för korta och behöver vara 5-10 mm längre. Företaget jag köpte fönstren av tycker att jag ska köpa skruvar själv. Jag citerar mailet. "Du får köpa skruvar så får vi återbetala dig 10-20 kr vad skruvarna kostar."
Är det rimligt att jag ska jaga rätt på passande skruvar och bli ersatt kostnaden av skruvarna? Min tid samt bensin är dyrare än så.
Sen är ser två av hörnen på fönstret "sådär" ut som synes på bilden. Är det enbart skönhetsfel eller kan det ha en effekt på funktion/hållbarhet också? Vad kan jag begära för det eller är det för sent då fönstret redan är monterat?
Skruv för att fästa handtagen är för korta och behöver vara 5-10 mm längre. Företaget jag köpte fönstren av tycker att jag ska köpa skruvar själv. Jag citerar mailet. "Du får köpa skruvar så får vi återbetala dig 10-20 kr vad skruvarna kostar."
Är det rimligt att jag ska jaga rätt på passande skruvar och bli ersatt kostnaden av skruvarna? Min tid samt bensin är dyrare än så.
Sen är ser två av hörnen på fönstret "sådär" ut som synes på bilden. Är det enbart skönhetsfel eller kan det ha en effekt på funktion/hållbarhet också? Vad kan jag begära för det eller är det för sent då fönstret redan är monterat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"Hej,
Nu har jag fixat skruven till mitt fönster enligt ert förslag. Vänligen ersätt mina kostnader enligt nedanstående specifikation:
Telefonsamtal för att hitta rätt skruv: 7x0,2kr
Järnaffären, tur och retur med bil: 7mil a 15kr=105kr
skruvar: 2x10kr: 20kr
Normalt debiterar jag 1350kr per arbetstimme men arbetskostnaden bjuder jag på denna gång".
Nu har jag fixat skruven till mitt fönster enligt ert förslag. Vänligen ersätt mina kostnader enligt nedanstående specifikation:
Telefonsamtal för att hitta rätt skruv: 7x0,2kr
Järnaffären, tur och retur med bil: 7mil a 15kr=105kr
skruvar: 2x10kr: 20kr
Normalt debiterar jag 1350kr per arbetstimme men arbetskostnaden bjuder jag på denna gång".
Så tolkar inte jag bilden. Jag uppfattar det svarta som en del av glaslisten och inte kassetten. Jämför med hur det ser ut på mina elitfönsterdörrar.237 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till MathiasS: Kan det verkligen behövas 7 mil för att hitta ett par skruvar i Stockholm? Nog för att jag alltid har sett Stockholm som lite av Sveriges bakgård, men ändå... 7 mil? :wow:
Det är bara när någon annan betalar bensinen som det är svårt att hitta rätt skruv. Fast det är lite trixigt här i storstan ska du veta - har noterat att avstånden växer när man skriver reseräkning också så ibland är det svårt att hitta rätt.DIY_freak skrev:
Det var lättare i Götlabörg förra veckan. Där kunde man gå till allt man ville till, så ibland är det ju praktiskt att allt är lite i pygmestorlek. Vi gick blandannat på skånegatan tror jag den hette, där fanns ett par sådanadär fotbollsplaner som är så små att man i storstan funnit det för gott att riva dom.
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
När man river fotbollsplaner, jämnar man dom med marken då? :xMathiasS skrev:Det är bara när någon annan betalar bensinen som det är svårt att hitta rätt skruv. Fast det är lite trixigt här i storstan ska du veta - har noterat att avstånden växer när man skriver reseräkning också så ibland är det svårt att hitta rätt.
Det var lättare i Götlabörg förra veckan. Där kunde man gå till allt man ville till, så ibland är det ju praktiskt att allt är lite i pygmestorlek. Vi gick blandannat på skånegatan tror jag den hette, där fanns ett par sådanadär fotbollsplaner som är så små att man i storstan funnit det för gott att riva dom.
