Vidaresändningsplikten är ju inte mycket att hänvisa till i detta fall.

Att dra koaxkabel kan kännas stenålder men jag tycker inte marksänt/satellit skall villkorslöst förkastas för att man har fiber, förutsatt att man vill ha linjär-TV alls.

Enkelheten hos marksänt är svårslagen så länge några förutsättningar är uppfyllda. De flesta TV tillverkade i "modern tid" har inbyggd mottagare för marksänt, och om man (som majoriteten) bor så att man har hygglig mottagning så tuffar det bara på. Har man flera apparater så är man kanske nöjd med de fria kanalerna i marknätet på några av dem medan man har ett bredare utbud på en eller två, då kan marksänt vara ett smidigt komplement.
Har man riktigt god mottagning behöver man inte ens dra koax, man klarar sig med inomhusantenn i anslutning till TVn.

Jag uppskattar att ha något att förströ mig med vid de talrika driftavbrotten i fibernätet, så min parabol sitter där den gör så länge Zitius driftar nätet hemma.

harry73
Ok men då finns det möjlighet att det erbjuds i alla fall.
Vem ska bedöma om man bor i radioskugga

Radiotjänst gör ju gärna hembesök!;) Dom tomtarna tar ju betalt oavsett om man kan ta emot deras sändningar eller inte. Nordkorea!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.