Plattan gjöts igår och idag när vi kom dit var det flera vattenpölar på plattan.
Tacksam om någon vet huruvida det är normalt eller om något behöver åtgärdas. Bifogar lite andra bilder på plattan som jag också undrar över.
Tacksam om någon vet huruvida det är normalt eller om något behöver åtgärdas. Bifogar lite andra bilder på plattan som jag också undrar över.
På sista bilden, hur högt över kantelementet ligger betongen? På första och sista bilden ser det ut som att kantelementen inte ligger i våg och att det ställt till det lite. Hur djupa svackor är det där det står vatten?
Vad ska ni ha för färdigt golv?
Vad ska ni ha för färdigt golv?
Det vär omöjligt att få en platta absolut jämn, det blir alltid en liiiiten svacka någonstans. Tror inte nivån på pölarna är mer än någon mm, behövs inte mer för att bli en pöl, sen normalt så täcks plattan med plast efter vattning, detta för att inte palttan ska brinna för fort.
Tack för svar! Plattan gjöts som sagt igår och huset kommer om fyra dagar. Plattan har inte täckts med plast, kan det ha att göra med att huset kommer så snart?J jonaserik skrev:
Jag vet faktiskt inte, mätte inte när jag var där. Kanske kan åka dit imorgon och mätaCentano skrev:
Om 4 dagar och då reses huset bara med ytterväggarna och tak då, får jag hoppas, det tar minst 1 månad för en platta att torka ur väta/fukt, kanske mer vid den här tiden på året. Så se till att det ventileras bra i huskroppen.Sandra84 skrev: