Har köpt en villa bygg 1968 och det sitter en gammal vattenutkastare som jag inte kan hitta någon passande nyckel till. Är det någon som vet vad jag behöver?

• PXL_20260507_173423456.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS
Inte svar på frågan egentligen, men har du lätt tillgängligt på andra sidan så skulle jag byta den där. Stor risk för torkade tärningar.

Är väldigt svårt att se något på bilden, kan du lysa upp inne i? Fyrkant?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Det finns sk. multinycklar. Köp en sån och så passar minst en. Har använt en själv när jag jobbat med grönyteskötsel, passade på många olika kranar på gamla hus.

AXS AXS skrev:
Inte svar på frågan egentligen, men har du lätt tillgängligt på andra sidan så skulle jag byta den där. Stor risk för torkade tärningar.

Är väldigt svårt att se något på bilden, kan du lysa upp inne i? Fyrkant?
Jag kan prova att slå på lampan på mobilen, men osäker på om det blir så mycket bättre. Oerhört svårt att se.

Frans B Frans B skrev:
Det finns sk. multinycklar. Köp en sån och så passar minst en. Har använt en själv när jag jobbat med grönyteskötsel, passade på många olika kranar på gamla hus.
Jag har köpt och testat två varianter utan framgång. Oklart vad det är för form, men den är inte fyrkantig.

jonnyz jonnyz skrev:
Oklart vad det är för form, men den är inte fyrkantig.
Hade en sådan för mycket länge sedan, om jag inte missminner mig så är den trekantig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.