Hmm, du har rätt. Kanske skulle man bygga om hörnan lite. Jag ska prova. Det dumma är att ett sånt skåp är så himla djupt så man har svårt att komma åt allt.
Ett annat problem uppstår eftersom man måste ha en speciell höjd på kyl & frys för att de 3 överskåpen ska komma i höjd med varandra.
Ett annat problem uppstår eftersom man måste ha en speciell höjd på kyl & frys för att de 3 överskåpen ska komma i höjd med varandra.
Utdragsdörr med utdragslådor inuti blir det absolut.
Vi har tänkt om lite och bytt ut handtagen på hörnbänkskåpen mot näst intill osynliga handtag och sedan vänt alla övriga vertikala handtag så att de ligger horisontellt. På så sett tycker jag man får en mer enhetlig look på köket.
Vi har tänkt om lite och bytt ut handtagen på hörnbänkskåpen mot näst intill osynliga handtag och sedan vänt alla övriga vertikala handtag så att de ligger horisontellt. På så sett tycker jag man får en mer enhetlig look på köket.
Hej Calle!
Eftersom jag personligen inte är ett dugg förtjust i hörnskåp har jag på bif. ritning plockat bort två av dem. Tallrikar plockas direkt från diskmaskin till lådskåpet (bredvid)
Har även plockat bort hörnskåpet på höger sida om spisen genom att vända ett skåp ut mot matplatsen, på ritningen ett grytskåp för att det ska synas, det blir mer osynligt om man tar hel lucka och dolt handtag. Där förvaras t ex sevetter, bordsdukar, ljus och sådant som inte används så ofta.
Skulle även fundera på att ev. ha hjul på den utskjutande delen (i mitt fall 60+60 grytskåp), så det går att rulla den under fönstret och kunna duka långbord vid större middagar.
Eftersom jag personligen inte är ett dugg förtjust i hörnskåp har jag på bif. ritning plockat bort två av dem. Tallrikar plockas direkt från diskmaskin till lådskåpet (bredvid)
Har även plockat bort hörnskåpet på höger sida om spisen genom att vända ett skåp ut mot matplatsen, på ritningen ett grytskåp för att det ska synas, det blir mer osynligt om man tar hel lucka och dolt handtag. Där förvaras t ex sevetter, bordsdukar, ljus och sådant som inte används så ofta.
Skulle även fundera på att ev. ha hjul på den utskjutande delen (i mitt fall 60+60 grytskåp), så det går att rulla den under fönstret och kunna duka långbord vid större middagar.
Måste ?! Skåpen står ju inte på kyl/frysen. Vi har vanliga låga överskåp och en passbit/sockel under, fastsatt med vinkeljärn på skåpstommens botten. Då har vi möjlighet att byta kyl och frys till fullhöjds-storlek om vi vill. Nångång.
Klicka här för att svara






