1 751 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Nya vitvaror
Jag ska köpa nya vitvaror till mitt nya kök. Hjälp vilken djungel! Synpunkter om tex induktionshäll med eller utan rostfri ram, fasad eller inte fasad kant. Intergrerad diskmaskin eller inte? Ugn med pyrolys rengöring? Vad har ni för erfarenheter eller goda råd att dela med er?d^_^b q(;^
p
Jag bor i nybyggd lägenhet där jag inte fick välja ugn och jag saknar den självrengörande ugnen jättemycket. Jag vet inte vilken typ av självrengöring det var i f.d. villan men man satte på ugnen på högsta värmen så brändes allt spill till aska. Hur bra som helst.
När jag bygger eget står denna funktion därför högt på min lista.
Hälsn. Anneli
När jag bygger eget står denna funktion därför högt på min lista.
Hälsn. Anneli
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 431 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 431 inlägg
en rostfri kant på hällen skapar bara en kant till som skit kan fastna i.
Intergrerad disk. Se till att den har någon synlig indikation när den är stängd. Brukar finnas en liten diod som lyser ner i golvet.
Ugn. Inbyggd timer och termometer är super. Man behöver inte leta efter den när man behöver den. Bästa saken med vår.
Intergrerad disk. Se till att den har någon synlig indikation när den är stängd. Brukar finnas en liten diod som lyser ner i golvet.
Ugn. Inbyggd timer och termometer är super. Man behöver inte leta efter den när man behöver den. Bästa saken med vår.
Det mesta har redan sagts, men jag skulle rekomendera en ugn som har både pyrolys och ett katalytisk filter.
Pyrolysen tar hand om själva rengöringen, vilket du kanske gör ett par tre gånger per år, medan det katalytiska filtret som sitter vid ugnens "utblås" och tar hand om os, fett och odör innan det kommer ut i köket, varje gång du använder ungnen. (Filtret är inte samma sak som katalytisk emalj, keramiska väggar osv.)
Tyvärr är det bara de dyrare ugnarna som har denna funktion. Här nedan har du en länk till en Simensugn som har detta som tillbehör. Siemens kallar det "lukt och fettfilter". Om du klickar på "lukt och fettfilter" under tillbehör så ser du hur det ser ut.
http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/ugnar/inbyggnadsugnar/HB76A1560S.html?source=browse
Pyrolysen tar hand om själva rengöringen, vilket du kanske gör ett par tre gånger per år, medan det katalytiska filtret som sitter vid ugnens "utblås" och tar hand om os, fett och odör innan det kommer ut i köket, varje gång du använder ungnen. (Filtret är inte samma sak som katalytisk emalj, keramiska väggar osv.)
Tyvärr är det bara de dyrare ugnarna som har denna funktion. Här nedan har du en länk till en Simensugn som har detta som tillbehör. Siemens kallar det "lukt och fettfilter". Om du klickar på "lukt och fettfilter" under tillbehör så ser du hur det ser ut.
http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/ugnar/inbyggnadsugnar/HB76A1560S.html?source=browse
Klicka här för att svara