Hej vi har en relativt ny ikeastomme med täcksidor och överskåp. De gamla överskåpen och täcksidorna är 620mm djupa vilket gör att de gamla vitvarorna döljs inne.

Nu finns det bara djupare vitvaror på cirka 30-50mm extra vilket gör att de sticker ut i befintligt kök och skapar även en ”hylla” nedanför överskåpen.

Hur har ni gjort?
Obs: gamla vitvaror på bilden som inte är djupa.

• Rostfria kylskåp med magneter, omgivna av vita IKEA-överskåp och en diskmaskin med öppen lucka till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttstock som mäter djupet på en köksöverskåp som är 620 mm. Bakom syns del av en kökshandtag och ett skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har likadant och har inte ens reflekterat över det förrän nu när jag läser detta inlägg.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag har likadant och har inte ens reflekterat över det förrän nu när jag läser detta inlägg.
Har du nya vitvaror som sticker ut? Måste ju se galet ut..

J Joppe Noppe skrev:
Har du nya vitvaror som sticker ut? Måste ju se galet ut..
Nya, de har det ut som på bilderna i tre år. Jag har dock inte alls reagerat på detta.

Har typ samma kök/kyl/frys.
Kylskåpets stomme är jäms med skåpets stomme, dörrarna är utanför.
Så har jag haft det i alla mina boenden.

• Gilla
teuvo tainio och 2 till
  • Laddar…
J Joppe Noppe skrev:
Hej vi har en relativt ny ikeastomme med täcksidor och överskåp. De gamla överskåpen och täcksidorna är 620mm djupa vilket gör att de gamla vitvarorna döljs inne.

Nu finns det bara djupare vitvaror på cirka 30-50mm extra vilket gör att de sticker ut i befintligt kök och skapar även en ”hylla” nedanför överskåpen.

Hur har ni gjort?
Obs: gamla vitvaror på bilden som inte är djupa.
Hej, personligen tycker jag inte att det ser konstigt ut, det är bara dörrarna som är utanför täckskivorna, när man har vant sig så ser det till och med bättre ut än när hela skåpet är innanför täckskivorna, ovan sidan av dörrarna står mig inte heller, nästan alla som byter skåp idag har det på det viset, man kan byta täckskivor mm.
Inte värt besväret som jag ser det.
Ps, alla vi har olika uppfattning om det estetiska, speciell när det gäller kök, det bästa med det är att alla har rätt i sin uppfattning

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.