1 636 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Nya regler för attefallshus
Hej,
Vi ska bygga ett attefallshus på tomten som ska användas som förråd. Fick nu höra att reglerna för attefallshus kanske kommer ändras till hösten och att det i så fall inte behövs bygganmälan. Kan man lita på att det sker eller är det bara ett förslag? Skulle vara skönt att slippa pappersarbetet och kostnaden.
Vi ska bygga ett attefallshus på tomten som ska användas som förråd. Fick nu höra att reglerna för attefallshus kanske kommer ändras till hösten och att det i så fall inte behövs bygganmälan. Kan man lita på att det sker eller är det bara ett förslag? Skulle vara skönt att slippa pappersarbetet och kostnaden.
Hur bråttom är det att ni får upp huset? Är det värsta som kan hända om förslaget inte går igenom, att ni behöver dra igång processen med bygganmälan om ett år igen?
Jag skulle nog väntat på nya reglerna, i synnerhet om jag inte redan spenderat tid och pengar på bygganmälan.
Jag skulle nog väntat på nya reglerna, i synnerhet om jag inte redan spenderat tid och pengar på bygganmälan.
S Staffan-N skrev:
Förstår det som mer eller mindre klart.A Aui skrev:Hej,
Jag sitter lite i samma sits, jag har bara tid att bygga under sommaren.
Funderar på om man får komma runt det hela med att bygga det flyttbart, pch sen sätta det där den ska vara. Men inte eftersökt än om det funkar.
Det är mer eller mindre klart, regeringen har nåt lagrådsremiss som är mest en formsak som ibland resulterar i några mindre ändringar av lagtexten.
Här finns tråden där vi analyserar det hela:
https://www.byggahus.se/forum/threads/regeringen-vill-foerenkla-reglerna-kring-bygglov.542945/
Här finns tråden där vi analyserar det hela:
https://www.byggahus.se/forum/threads/regeringen-vill-foerenkla-reglerna-kring-bygglov.542945/
Inte så bråttom, men det är roligare att bygga på sommarhalvåret.S Staffan-N skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kritik mot nya regler för att lösa lån i förtid
Artikelkommentarer -
Förslag: Nya regler om dolt fel
Juridik -
Vad gäller för takomläggning när de nya reglerna kommer ? Bygglov ?
Tak & Vind -
Hur tolkar ni förslaget om nya regler för attefallstillbyggnad etc?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Nya regler för dubbfria däck i vinter
Övrigt Off Topic