Byggahus.se

Nya persienner - Tips?

1. P
    Medlem Nivå 3
    Hej,

Vi håller på och fixar till huset en del och vi har i samband med det kastat ut ett gäng dåliga persienner av enkel typ Jysk icke måttanspassad typ. Nu skulle vi vilja få dit nya persienner, inget spektakulärt utan vanliga persienner men som ser lite bättre ut på de mest solutsatta sidorna. Jag har sett hos föräldrarna som har nya Elitfönster sedan några år att deras persienner är väldigt diskreta, kassetten eller vad det kallas högst upp är väldigt väl integrerad i fönstret. Typ såhär http://www.bygghemma.se/utomhus/fonster/tillbehor/persienn-elitfonster-lager/p-396556-396638
    Våra fönster är visserligen Elitfönster men de är närmare 30 år gamla så jag tror inte det bara är att välja persienner rakt av från Elitfönster idag, ska dock kolla med dem. Så jag har försökt att hitta något liknande som man kan ange mått och skräddarsy själv (gärna billigare också) och det finns ju en del firmor på nätet som säljer måttanpassade persienner men jag tycker av det jag ser på de få bilder som finns att de ser lika tråkiga som de vi nyss kastade ut (fast måttanpassade). Finns det verkligen inga ställen som säljer snygga persienner vanliga persienner liknande fönstertillverkarnas? Några erfarenheter eller tips?

/Per