6 058 läst ·
15 svar
6k läst
15 svar
nya innerdörrar
Sida 1 av 2
Hej!
jag håller på renoverar och är i behov ar 3 nya dörrar, den modellen jag vill ha finns på både byggmax å bauhaus, den har 4 speglar och på bauhaus heter den norge och på byggmax heter den herrgård
http://www.bauhaus.se/webshop/dorrar-fonster/innedorrar/norge-formpr-basic-s-m8x21.html
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...innerdorr-vitmalad/6610018/vit-dorr-4-speglar
nu är det så att jag behöver 2 dörrar som är 210 hög (standard?)
och en dörr som är 200 hög
finns dessa på några andra ställen eller liknande iaf?
på byggmax kan man inte köpa karm som är 200 hög och vitlackad
kan man köpa en 210 och kapa av den eller passar inte gångjärnen då?
på bauhaus finns bara 210 hög...
på byggmax tillkommer frakt eftersom det är beställningsvara, ca 350:-
man kunde inte beställa till varuhuset heller vilket ä rätt dåligt tycker jag
jag håller på renoverar och är i behov ar 3 nya dörrar, den modellen jag vill ha finns på både byggmax å bauhaus, den har 4 speglar och på bauhaus heter den norge och på byggmax heter den herrgård
http://www.bauhaus.se/webshop/dorrar-fonster/innedorrar/norge-formpr-basic-s-m8x21.html
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...innerdorr-vitmalad/6610018/vit-dorr-4-speglar
nu är det så att jag behöver 2 dörrar som är 210 hög (standard?)
och en dörr som är 200 hög
finns dessa på några andra ställen eller liknande iaf?
på byggmax kan man inte köpa karm som är 200 hög och vitlackad
kan man köpa en 210 och kapa av den eller passar inte gångjärnen då?
på bauhaus finns bara 210 hög...
på byggmax tillkommer frakt eftersom det är beställningsvara, ca 350:-
jag bor ju kring sundsvallstrakten och har aldrig sett till hornbach tyvärr 
jag kommer även att måsta köpa karmar då de är väldigt gamla och fula/trasiga
bauhaus hade inga dörrar i höjden 200, iaf inte med det utseende jag önskar
någon som vet om liknande finns på nätet? att köpa på byggmax blir ju exakt samma sak som att handla på nätet så..
bauhaus hade inga dörrar i höjden 200, iaf inte med det utseende jag önskar
någon som vet om liknande finns på nätet? att köpa på byggmax blir ju exakt samma sak som att handla på nätet så..
bygghemma har jag kikat på, dörrarna där kostade ca 1300:- de ser lik ut men är säkert bättre än de för 599:-
jag hoppas på att kunna hitta dessa dörrar på nätet med alla storlekar valbara till samma pris som på byggmax/bauhaus alltså budgeten är ca 600.- per dörr
jag hoppas på att kunna hitta dessa dörrar på nätet med alla storlekar valbara till samma pris som på byggmax/bauhaus alltså budgeten är ca 600.- per dörr
Vad är det för fel på detta karmpaket (80x200):thestrut skrev:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...rmsidor-overstycke-innedorr/6612002/karmpaket
Detta var beställningsvara och Byggmax har följande info på sin hemsida:
===========================================
Beställningsvara
Du får en ungefärlig leveranstid när du köper beställningsvaror. Vi bekräftar exakt dag för leverans via e-post så snart som möjligt. Varorna skickas fraktfritt direkt från leverantören hem till dig.
===========================================
Annars kan du plocka ihop ett likadant paket på mindörr.se:
http://www.mindorr.se/inomhus/karm/vit-karm
Redigerat:
vart hittar du informationen om beställningsvaror? i butiken sa de att det kostar extra och att man inte kunde beställa till butiken,
jag kan inte hitta den texten på deras hemsida
jag kan inte hitta den texten på deras hemsida
Jag såg detta när jag klickade på varukorgen. Under varukorgen (d.v.s. listan med varor du lagt till) visas en ruta med "Frågor och svar". Där finns texten jag citerat.
Jag ser för övrigt ingen anledning att beställa till butiken eftersom du får beställningsvaror utkört gratis till din dörr (om man nu får tro på informationen på hemsidan)
Jag ser för övrigt ingen anledning att beställa till butiken eftersom du får beställningsvaror utkört gratis till din dörr (om man nu får tro på informationen på hemsidan)
Redigerat:
men va konstigt, killen i butiken i sundsvall visade att frakten räknades på när man lagt i varukorgen, den vart 350:- för 3 dörrar, kanske någon dörr ej var beställningsvara och att man får betala frakt som webbhandel...
får kolla närmare på detta ikväll tack för svaret!
får kolla närmare på detta ikväll tack för svaret!
Hmm... konstigt.
Jag gick in och "fejkade" ett köp av karmpaketet nu. Det är beställningsvara och det står att leveransen kommer att ske från "Br. Johanssons Träförädling AB".
Det står även att fraktkostnaden för det blir 250:-
Informationen stämmer alltså inte överens med hur e-handelssystemet fungerar i praktiken. Jag tycker att du skall ringa kundtjänst och fråga. OBS! ring inte butiken, de brukar inte veta speciellt mycket.
Jag gick in och "fejkade" ett köp av karmpaketet nu. Det är beställningsvara och det står att leveransen kommer att ske från "Br. Johanssons Träförädling AB".
Det står även att fraktkostnaden för det blir 250:-
Informationen stämmer alltså inte överens med hur e-handelssystemet fungerar i praktiken. Jag tycker att du skall ringa kundtjänst och fråga. OBS! ring inte butiken, de brukar inte veta speciellt mycket.
Redigerat:
men jag gick in igen och fejkade och då fanns ingen fraktkostnad,
jag får nog ringa dom
MVH/Tobias
jag får nog ringa dom
MVH/Tobias
Fanns det ingen fraktkostnad är det bara att beställa. 
De kommer sannolikt inte att efterdebitera dig. Speciellt inte om du betalar i förskott (d.v.s. med kort).
Men det är lite konstigt? Jag var tvungen att försöka igen, så jag rensade min varukorg, lade till paketet och frakten på 250:- lades på automatiskt.
Berätta gärna vad kundtjänst sa. Det kan vara bra att veta om man ska beställa någonting där framöver.
De kommer sannolikt inte att efterdebitera dig. Speciellt inte om du betalar i förskott (d.v.s. med kort).
Men det är lite konstigt? Jag var tvungen att försöka igen, så jag rensade min varukorg, lade till paketet och frakten på 250:- lades på automatiskt.
Berätta gärna vad kundtjänst sa. Det kan vara bra att veta om man ska beställa någonting där framöver.
Nu verkar de ha uppdaterat informationen. Nu står det följande:
=====================================
Beställningsvara
När du beställer en produkt ur vårt beställningssortiment får du en uppskattad leveranstid. Du får ett preliminärt leveransdatum skickat till dig via e-post. Exakt dag meddelas av vår distributör per telefon när din produkt är på väg
Jag antar att du ringt dem och påpekat den missvisande informationen? Därav uppdateringen?
Beställningsvara
När du beställer en produkt ur vårt beställningssortiment får du en uppskattad leveranstid. Du får ett preliminärt leveransdatum skickat till dig via e-post. Exakt dag meddelas av vår distributör per telefon när din produkt är på väg
Jag antar att du ringt dem och påpekat den missvisande informationen? Därav uppdateringen?