Hej!
Jag vill gärna ha era kloka tips och råd ang. fönsterbrädor och fönsterfoder. Tanken är att vi ska byta fönsterbrädor och sätta upp fönsterfoder vilket vi saknar idag. Jag lurar lite kring hur jag ska få till den där robusta/måttbeställda känslan med profilerade lister nedtill. Jag vill heller inte att det ska bli för pråligt. Sedan är frågan vilken typ av fönsterfoder vi ska välja - profilerade eller raka, smala eller breda? Jag bifogar en bild på utgångsläget..
Hur skulle ni göra? Hjälp!
// Emma
Jag vill gärna ha era kloka tips och råd ang. fönsterbrädor och fönsterfoder. Tanken är att vi ska byta fönsterbrädor och sätta upp fönsterfoder vilket vi saknar idag. Jag lurar lite kring hur jag ska få till den där robusta/måttbeställda känslan med profilerade lister nedtill. Jag vill heller inte att det ska bli för pråligt. Sedan är frågan vilken typ av fönsterfoder vi ska välja - profilerade eller raka, smala eller breda? Jag bifogar en bild på utgångsläget..
Hur skulle ni göra? Hjälp!
// Emma
Produkter som diskuteras: "sätta fönsterfoder"
Listverktyget Gerikt'n
För listning av dörrar och fönster
236 kr inkl moms
Läs mer
Jag har gjort lite egna fönsterbrädor, jag brukar göra nedre salningen 7-8cm djupare och sen limma på en 28x70 under, rundsåga kanterna snusdosa har bra form, rundfräsa överdelen och köra en profileras i nederkant.
Jag gör nedre salningen bredare, brukar räkna foderbredd x2 + 4cm
Helst skulle man ju fräsa med nåt större stål nertill så man får lite lutning inåt i nederkant, nu blir dom ju nästa raka
Jag gör nedre salningen bredare, brukar räkna foderbredd x2 + 4cm
Helst skulle man ju fräsa med nåt större stål nertill så man får lite lutning inåt i nederkant, nu blir dom ju nästa raka
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden