Hej,
Jag har nya fönster som sattes upp för ca ett halvår sedan. Det är två-glas (varav ett är energiglas).

På de fönster där jag har rullgardiner får jag kondens (se bild). Övriga fönster har ingen kondens.

Är detta ett problem? Kan jag undvika på något sätt?
 
  • Fönster med kondens, suddig utsikt, natt, upplysta föremål i bakgrunden, vitt fönsterkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ddålig cirkulation när rullgardinen är nere.
Lämna en springa kanske hjälper och lämna inte rullgardinen nere under dagen.

Sen kan ventilationen i allmänt behöva en tillsyn kansle. Tidigare fönster var så otäta så det blev mer naturlig ventilation då.
 
  • Gilla
alexander___ och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.