Nya trä fönster målad i linoljefärg och färgen bubblar på vissa ställen. Varför och är ska vi accepterar det?
Nymålat träfönster med en bubbla i linoljefärgen på den bruna karmen nära ett fönsterspärr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat träfönster i brun linoljefärg med bubblor i färgskiktet nära fönsterhaspen.
Skapa konto
Nyfärgade träfönster med bubbel i linoljefärgen på en av spröjsarna.
Skapa konto

S
Helt klart ska du inte acceptera det.. Vilket fabrikat är det som säljer så dålig kvalite ?

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
Ser ut som att det är kåda från kvistar som är på gång! Men självklart inte acceptabelt om fönstren levererades målade?

S Elsamimmi skrev:
Helt klart ska du inte acceptera det.. Vilket fabrikat är det som säljer så dålig kvalite ?
Vill inte hänga ut de än. Vi har skrivit till de och väntar på svar men vad kan vi kräver?

M MangePainter skrev:
Ser ut som att det är kåda från kvistar som är på gång! Men självklart inte acceptabelt om fönstren levererades målade?
Ja de levererades målade. Fönstren fick mycket sol under juni månaden precis efter de sätts upp. Kan det vara ursaken?

S
L lostinsweden skrev:
Vill inte hänga ut de än. Vi har skrivit till de och väntar på svar men vad kan vi kräver?
Har du köpt av hemfint.se så är det kört

Tobzter
L lostinsweden skrev:
Ja de levererades målade. Fönstren fick mycket sol under juni månaden precis efter de sätts upp. Kan det vara ursaken?
Fönster måste väl tåla sol ???

Tobzter Tobzter skrev:
Fönster måste väl tåla sol ???
Ja jag vet. Jag bör inte hitta på ursäkter för tillverkaren men fönstren har suttit hos oss sedan vintras i en mörk verkstad i väntande på vår snickare. Sedan satt han upp de precis innan den värme bölja kom och de fick gassande vår solen direkt på de.
Det var extremt varmt på husets framsidan där de installerades.

M MangePainter skrev:
Vad bör man kräva?

S
L lostinsweden skrev:
Vad bör man kräva?
Rätt från början

S Elsamimmi skrev:
Rätt från början
Men de sitter i nu.

S
L lostinsweden skrev:
Men de sitter i nu.
Jag vet.. det är en självklar reklamations orsak. Om det var inom 3år köpet gjordes

S Elsamimmi skrev:
Jag vet.. det är en självklar reklamations orsak. Om det var inom 3år köpet gjordes
Så vad kräver man? Det blir för jobbigt för oss om de skulle plocka ut allt igen.

S
Nej det blir inte så jobbigt du behöver inte göra något. Det är den du har betalat till som ska stå för allt. Om inte så anmäl till ARN

P
L lostinsweden skrev:
Så vad kräver man? Det blir för jobbigt för oss om de skulle plocka ut allt igen.
Att de skickar dit en målar som gör ett perfekt jobb.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.