Har just fått min nya chromecast v4 med inbyggd TV, den har allt jag förväntade mig och mer. Nu har jag alla appar från telefonen direkt tillgängliga i TVn så att jag kan streama Cmore, Disney+, SVT, Netflix mm direkt från fjärrkontrollen. Har även tillgång till mitt mediabibliotek direkt från fjärrkontrollen. Spotify inte att förglömma.

Detta är den enda TV jag behöver framöver.

Mycket nöjd hittills.

• Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Det är lite olika hur lätt det är att lägga in inloggningen på de olika tjänsterna. Spotify var jättesmidigt där det kom upp en kod som jag lade in från mitt konto i telefonen. Netflix mindre smidigt, där måste jag mata in hela e-postadressen och lösenordet med fjärrkontrollen. Google parade upp sina tjänster smidigt via en QR-kod som man läser in från "home"-appen.

Jag ser ingen skillnad mellan Netflix som är inbyggd i TVn och den Netflix som jag har i Chromecast. Jag hoppas dock att denna inte skall strula så mycket som den i TVn gör (den måste jag återställa, dvs tömma alla sparade data, en gång i månaden minst, ibland oftare).

pacman42 pacman42 skrev:
Blir inte bilden väldigt liten på en sån där manick? :crysmile:

• Haha
  • Gilla
  • Älska
fubar och 7 till
  • Laddar…
Tobzter
Hur är det med viaplay,cmore och dylika appar finnes dom eller måste man casta dom från telefon ?

pacman42 pacman42 skrev:
Har just fått min nya chromecast v4 med inbyggd TV, den har allt jag förväntade mig och mer. Nu har jag alla appar från telefonen direkt tillgängliga i TVn så att jag kan streama Cmore, Disney+, SVT, Netflix mm direkt från fjärrkontrollen. Har även tillgång till mitt mediabibliotek direkt från fjärrkontrollen. Spotify inte att förglömma.

Mycket nöjd hittills.
Vart beställde du?

Hur är det med språkinställningar? Är den på svenska?

Bjerke88 Bjerke88 skrev:
Hur är det med språkinställningar? Är den på svenska?
Ja, jag kunde välja svenska på den jag köpte från Frankrike.

• Gilla
Bjerke88
  • Laddar…
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Hur är det med viaplay,cmore och dylika appar finnes dom eller måste man casta dom från telefon ?
Det är det som är poängen, de finns alla till den. Jag kommer åt alla TV-appar, streaming från min egen NAS, Spotify mm direkt från fjärrkontrollen.

Alfredo Alfredo skrev:
Blir inte bilden väldigt liten på en sån där manick? :crysmile:
Jag behöver naturligtvis en bildskärm, men inte någon TV... ;)

En sak till, eftersom det är USB-C så måste jag fixa en adapter till min gamla Ethernet-anslutning till Chromecasten, men det blir nog så att jag beställer en ny istället. Då får den gamla Ethernetlösningen följa med adaptern till bottenvåningen istället.

Jag rekommenderar verkligen Ethernet till Chromecast, jag hade ofta störningar innan jag skaffade Ethernet (mopeder mm). Har inte haft störningar i strömmarna en enda gång efter att jag skaffade Ethernet.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag rekommenderar verkligen Ethernet till Chromecast, jag hade ofta störningar innan jag skaffade Ethernet (mopeder mm). Har inte haft störningar i strömmarna en enda gång efter att jag skaffade Ethernet.
Tack för tipset. Har en ultra som jag alltid kört på WiFi. Exempelvis Viaplay har fungerat felfritt men Netflix har haft kanske fem "störningar"/serieavsnitt. Störningarna har visat sig som "fladder" i de nedersta kanske 20 procenten av bilden under någon sekund. Hastighetstester har dock tytt på att Chromecasten haft bra wifianslutning och mycket har som sagt fungerat felfritt så jag har trott att störningarna berott på andra saker.

Tack vare ditt inlägg igår fick jag "tummen ur" och pluggade in en ethernetkabel. På kanske tre timmar Netflix igår noterade jag inga störningar alls längre. Som sagts många gånger, kabel rules!. Tack igen!

• Älska
pacman42
  • Laddar…
Tobzter
pacman42 pacman42 skrev:
Det är det som är poängen, de finns alla till den. Jag kommer åt alla TV-appar, streaming från min egen NAS, Spotify mm direkt från fjärrkontrollen.
Oki så då behöver man ej telefon å Casta ifrån som på tom tidigare chromecast ?

Tobzter Tobzter skrev:
Oki så då behöver man ej telefon å Casta ifrån som på tom tidigare chromecast ?
Precis, jag använder fjärrkontrollen till att starta programmen på Netflix, SVT play osv.

pacman42 pacman42 skrev:
Precis, jag använder fjärrkontrollen till att starta programmen på Netflix, SVT play osv.
Fattar jag rätt att "alla" appar som kan installeras från "playbutiken" på en Android och som kan casta till en "vanlig" Chromecast, kan installeras direkt på din nya Chromecast och styras via fjärren?

Tog den gamla standard Chromecasten till landet när jag köpte en Ultra hem. Undrar om jag inte villhöver ytterligare en Chromecast på landet... :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.