En kommentar som jag har direkt är att minska taksprånget och därigenom får lite mer takhöjd.
Jag antar att det är friggebods-reglerna som begränsar?
En annan reflektion är att kanske sätta in en till dörr på andra kortsidan för att kunna hantera långa ämnen t.ex. vid planhyvling. Sätt en rullbock i varje dörröppning så kan du hantera hur långa ämnen som helst!
/fth
En annan reflektion är att kanske sätta in en till dörr på andra kortsidan för att kunna hantera långa ämnen t.ex. vid planhyvling. Sätt en rullbock i varje dörröppning så kan du hantera hur långa ämnen som helst!
/fth
Jag kan minska taksprånget något, men tycker att det ser tufft ut, ska fundera på det. Absolut någon form av dörr/öppning i andra gaveln, det är ju nödvändigt, Tack !fth skrev:En kommentar som jag har direkt är att minska taksprånget och därigenom får lite mer takhöjd.
/fth
Medlem
· Västra götalands
· 142 inlägg
Väldigt intressant att följa! En annan fråga, vilket program planerar du i?
Ja, utrymmen kan vi inte få för mycket av, en vekstad är ju ett måste.
Biblioteket brukar ha bra och idégivande böcker, bl a "Garageboken", den ger många förslag till lösningar. Om jag minns rätt så finns även dimensioneringstabell för den takkonstruktionen som du funderar på.
Avvaktar med intresse, jag har ännu ingen friggebod
Biblioteket brukar ha bra och idégivande böcker, bl a "Garageboken", den ger många förslag till lösningar. Om jag minns rätt så finns även dimensioneringstabell för den takkonstruktionen som du funderar på.
Avvaktar med intresse, jag har ännu ingen friggebod
Medlem
· Västra götalands
· 142 inlägg
Ok, tack då vet jag...
Det kanske ligger i planen men ovanför den planerade porten kommer du behöva förstärka med en infälld liggande regel eller liknande.
Ja det stämmer, men det hus som står här nu och är mindre har pulpettak och vi vill behålla karaktären samt att vi haf fått befrielse från strandskydd med vissa restriktioner att ändra för mycketmats_o skrev:
OK tack . jag ska titta på det. Har inte bestämt om jag ska ha portar på gångjärn eller innerdörrar i glas och skjutport framför. Håller på och skissar på detByggagarage skrev: