15 596 läst ·
38 svar
16k läst
38 svar
Ny vattenkokare: den andra pricken över ï!
Arrgh, Bodumkokarn var _för_ blank - spegelblank. Det funkar helt enkelt inte. Dessutom hade den ett antal småmärken redan när jag packade upp den, vilket syns rejält eftersom den är så blank.
Det har jag inte ens tänkt på. När jag kollade bodumsajten en gång till så finns den tydligen i tre versioner:
Stainless steel (1,5 l), Stainless steel (1,5 l), Black (1,7 l)



...och det är den första jag köpte. Följetången fortsätter. Ska ta ett snack med Cervera idag.
Stainless steel (1,5 l), Stainless steel (1,5 l), Black (1,7 l)



...och det är den första jag köpte. Följetången fortsätter. Ska ta ett snack med Cervera idag.
Det blev inget test av själva kokaren. Sprang runt halva stan och letade efter den matta varianten, men tji. Tur att man sitter mellan två projekt och har möjlighet att lägga tid på såna här "oväsentligheter".
Perstr: hm. nu sa du nåt rent genialiskt! Egentligen avskyr jag vattenkokaren eftersom det är en PRYL som står framme hela tiden. Induktionshäll finns. Nu måste jag kolla uppvärmningshastighet på 1 liter vatten mellan vattenkokaren och kastrull. Tänk att man kan snöa in på ett spår...EvaTrion var jäkligt nice.
Johan77 - hm, fulsnygg får jag säga - men så är smak väldigt individuell. Prålig.
Johan77 - hm, fulsnygg får jag säga - men så är smak väldigt individuell. Prålig.
Är ju stort fan av borstad aluminium då det inte tar åt sig figeravtryck som borstat stål...
Antar att den inte matchar en moccamaster eller vad ni hade, men ändå
Philips HD4690/00 Aluminum

Kokar vattnet blixtsnabbt, + matchar vårat kylskåp / ugn som är borstad aluminium aswell...
Antar att den inte matchar en moccamaster eller vad ni hade, men ändå
Philips HD4690/00 Aluminum

Kokar vattnet blixtsnabbt, + matchar vårat kylskåp / ugn som är borstad aluminium aswell...
Blev det någon vattenkokare? Här är annars en snygg från Jura.





http://www.italiankitchenaids.com/proddetail.php?prod=Jura_Impressa_ZZZ5





http://www.italiankitchenaids.com/proddetail.php?prod=Jura_Impressa_ZZZ5
Om det är andra som är intresserade av att skippa elvattenkokaren, t ex om man har gas/induktion så finns det många snygga på
http://thecookskitchen.com/browse_4615
Troligast är det utanför sverige som gäller då det verkar som efterfrågan här hemma är rel. liten än så länge.
Denna är svindyr men riktigt snygg:
http://www.agacookshop.co.uk/epages/Store.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/AgaShop/Products/W2148
http://thecookskitchen.com/browse_4615
Troligast är det utanför sverige som gäller då det verkar som efterfrågan här hemma är rel. liten än så länge.
Denna är svindyr men riktigt snygg:
http://www.agacookshop.co.uk/epages/Store.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/AgaShop/Products/W2148
Med en vattenkokare sparar du energi. Det går åt betydligt mindre energi att värma en liter vatten i en vattenkokare än på spisen. I alla energirådgivningsspalter är införskaffandet av en vattenkokare alltid med. Dessutom går det betydligt fortare att värma vatten i en vattenkokare än på en platta.
