Arrgh, Bodumkokarn var _för_ blank - spegelblank. Det funkar helt enkelt inte. Dessutom hade den ett antal småmärken redan när jag packade upp den, vilket syns rejält eftersom den är så blank.

Hemmakatten
Finns inte den med lite mattare stål?

Det har jag inte ens tänkt på. När jag kollade bodumsajten en gång till så finns den tydligen i tre versioner:
Stainless steel (1,5 l), Stainless steel (1,5 l), Black (1,7 l)
5500-16JP.jpg5500-57EURO.jpg5500-01USA.jpg

...och det är den första jag köpte. Följetången fortsätter. Ska ta ett snack med Cervera idag.

Hemmakatten
Hur var vattenkokningsfunktionen? Hann du testa den?

Det blev inget test av själva kokaren. Sprang runt halva stan och letade efter den matta varianten, men tji. Tur att man sitter mellan två projekt och har möjlighet att lägga tid på såna här "oväsentligheter".

Har ni induktionshälls så dumpa vattenkokaren och köp en stilikon från Eva-Trio

Den kokar vattnet snabbare än vattenkokaren och är klart vackrast.

Bild: http://www.prisjakt.nu/produktbild/222288

Perstr: hm. nu sa du nåt rent genialiskt! Egentligen avskyr jag vattenkokaren eftersom det är en PRYL som står framme hela tiden. Induktionshäll finns. Nu måste jag kolla uppvärmningshastighet på 1 liter vatten mellan vattenkokaren och kastrull. Tänk att man kan snöa in på ett spår...EvaTrion var jäkligt nice.

Johan77 - hm, fulsnygg får jag säga - men så är smak väldigt individuell. Prålig.

Är ju stort fan av borstad aluminium då det inte tar åt sig figeravtryck som borstat stål...

Antar att den inte matchar en moccamaster eller vad ni hade, men ändå :)

Philips HD4690/00 Aluminum
Philips_HD469000_Aluminum.jpeg

Kokar vattnet blixtsnabbt, + matchar vårat kylskåp / ugn som är borstad aluminium aswell...

VI har en Delonghi som vi inhandlat på Elgiganten. Den tycker jag är riktigt snygg. Ser ut ungefär som den här på bilden fast inte mörkgrå utan vanlig borstad i färgen.
KBX3015S.jpg

Jag har en spis som kostar 10.000 och jag har kärl att koka i . Har aldrig känt att jag behöver en "vattenkokare". Måste man ha en sån? Har en microvågsugn också.

Hemmakatten
Med en vattenkokare sparar du energi. Det går åt betydligt mindre energi att värma en liter vatten i en vattenkokare än på spisen. I alla energirådgivningsspalter är införskaffandet av en vattenkokare alltid med. Dessutom går det betydligt fortare att värma vatten i en vattenkokare än på en platta.

Vad skall jag ha det varma vattnet till? Te är det enda jag kan komma på just nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.