Nu jäklar skall det snart skruvas! En tysk rackare på 4500nm ! Lika mycket vrid som 10 Ferrari V8 'or...
Slå det om ni kan! 😄

Wtf?
Mer info tack

Vad gör man med en sådan?

Jordskruvar?

Japp markskruvar.

Är det bättre att köra dessa på tex grund till friggebod än de trad. betongplintarna?

Läste lite om de och det står att de inte tjälskjuter. Kan man lita på det?

Oj 50 000:- var ju inte direkt billigt, jag drog ner mina med en 95x95 stolpe som jag borrade hål i och stack ett 16mm armeringsjärn genom. Gick hur bra som helst att dra 20 markskruv med.

Jaså, är det inte mer än 450Nm i en ferrari-v8, då har ju min jagga en hel del mer med sina 600 :) Men det är klart, det är en rätt bra spark i häcken man får när man trycker på plattan :)

Men på jordskruvdragaren är det inte mycket till varvtal vid 4500nm antar jag ;)

thomasx skrev:
Jaså, är det inte mer än 450Nm i en ferrari-v8, då har ju min jagga en hel del mer med sina 600 :) Men det är klart, det är en rätt bra spark i häcken man får när man trycker på plattan :)

Men på jordskruvdragaren är det inte mycket till varvtal vid 4500nm antar jag ;)
Nä fort går det inte! 😄

fgo skrev:
Är det bättre att köra dessa på tex grund till friggebod än de trad. betongplintarna?

Läste lite om de och det står att de inte tjälskjuter. Kan man lita på det?
Nej det skall inte tjälskjuta om man har använt rätt längd på skruven.
Som privatperson och tid finnes fungerar det utmärkt med betongplintar till en friggebod.
Finns dock andra fördelar med markskruvar.

Helioz skrev:
Oj 50 000:- var ju inte direkt billigt, jag drog ner mina med en 95x95 stolpe som jag borrade hål i och stack ett 16mm armeringsjärn genom. Gick hur bra som helst att dra 20 markskruv med.
Kostar o dansa i city ! 😄

verktygsgurun skrev:
Japp markskruvar.
Ah. Du gick igång på dessa markskruvar alltså.
Det var väl du som startade nån tråd för ett tag sen ang dessa?

hantverkare1 skrev:
Ah. Du gick igång på dessa markskruvar alltså.
Det var väl du som startade nån tråd för ett tag sen ang dessa?
Japp! Jo jag testade en variant före sommaren på ett bygge. Blev imponerad av skruvarna och alla dess användningsområden.

Redigerat av moderator:
En kort skruv följer ytskiktet av marken och tjälskjuter marken så lyfter även markskruven.
En skruv med slätt skaft nerdragen till frostfritt skjuter inte.

Sedan funkar den inte på min tomt, har väl hittills tagit upp 300 ton sten.
Försöker man kommer nog skruven att stå snett åt alla håll.

Protte

• Gilla
verktygsgurun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.