2 777 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Ny kap/ger-såg
Min Best Tools har rostat fast så jag behöver nåt nytt. Har läst och kollat runt en massa men lyckas inte bestämma mig. Budgeten är max 3000:- och det jag hittat är Hitachi C8FSE från Toolstop eller Dewalt 777 från Swedol. Vad rekommenderas av dessa eller utöver dessa? Ska in och kolla på Dewalten imorgon samt även besöka Bauhaus (Metabo?) och ev K-Rauta för att se vad de har.
Priset på Swedol var 2695:- + moms för DW777 så den var inte alls lika intressant då.
XL Bygg hade Hitachin så det gick att klämma på, kändes väldigt bra, inte fel med mjukstart heller. Knappt 3000:- med frakt från Toolstop.
Dock när man närmar sig 3000:- känns det väldigt lockande med en Makita LS0815FL som Verkter har för 3134:- + frakt. Inte läst någonting om den sågen här, nån som har den?
http://www.verkter.se/Makita-sommar-och-hostkampanj/Kap-och-geringssag-Makita-LS0815FL.html
Hjälp
XL Bygg hade Hitachin så det gick att klämma på, kändes väldigt bra, inte fel med mjukstart heller. Knappt 3000:- med frakt från Toolstop.
Dock när man närmar sig 3000:- känns det väldigt lockande med en Makita LS0815FL som Verkter har för 3134:- + frakt. Inte läst någonting om den sågen här, nån som har den?
http://www.verkter.se/Makita-sommar-och-hostkampanj/Kap-och-geringssag-Makita-LS0815FL.html
Hjälp
Beställde Makitan igår, verkar vara en riktig toppensåg, helt ny modell också.
Funkar förträffligt, klasser bättre än vad jag haft tidigare. Har egentligen bara kapat reglar, några geringar, använt djupstoppet, så jag har inte påfrestat sågen precis. Mjukstarten är underbar, förstår inte hur jag klarat mig utan den tidigare.daddydj skrev:
Ångrar ingenting, väl värd pengarna och kan varmt rekommendera den.
Tack för svar. Blev ingen Makita den här gången utan en Metabo 216 M för 1300 kr på Bauhaus. Utgående modell utan mjukstart. Nya modellen går på 1900 kr med mjukstart och lite annat småfix. Billiga priset ger pengar över till vettigt sågbord. Med Makitan hade jag fått en finare maskin men stått på knä och sågat! 
Klicka här för att svara