Tänk på att INTE använda endast matjord! Bädden för gräsmattan skall andas! Har du tillgång till matjord, blanda lika med dränerande grus/SAND.
Exempel.
5cm matjord + 5 cm sand. Blanda noga. Sen kan du så eller rulla ut.
p.s. stenen kan ligga kvar underst.
Exempel.
5cm matjord + 5 cm sand. Blanda noga. Sen kan du så eller rulla ut.
p.s. stenen kan ligga kvar underst.
=)
Lite nervös bara det är ganska mycket jag ska så , har ju inte gjort något sådant här förut.
14 ton jord och sand 0-8 14,4 ton ..
ska man låta chauffören tippa i ena änden på uppfarten och åka sakta framåt med sandlasset sen göra lika dant med jorden, och sist kommer jag och blandar upp allt med spade ?
Lite nervös bara det är ganska mycket jag ska så , har ju inte gjort något sådant här förut.
ska man låta chauffören tippa i ena änden på uppfarten och åka sakta framåt med sandlasset sen göra lika dant med jorden, och sist kommer jag och blandar upp allt med spade ?
Tänk dig vilka muskler du fårgrusgång skrev:=)
Hyr en BobCat, fördela med den och sen blanda med kraftigare jordfräs.
Låter ju faktiskt som en bra ide. Alltid lättare än att man får det i en enda stor hög.grusgång skrev:
Blanda kan du ju göra med en jordfräs om du inte vill gå med spade..
Klicka här för att svara