G
Hej

Vi tänkte att så gräs på en gammal infart till huset, Hur kinkigt är det med småsten
som blir kvar, vad tror ni om 10-15cm matjord sen?

• bild1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänk på att INTE använda endast matjord! Bädden för gräsmattan skall andas! Har du tillgång till matjord, blanda lika med dränerande grus/SAND.

Exempel.
5cm matjord + 5 cm sand. Blanda noga. Sen kan du så eller rulla ut.

p.s. stenen kan ligga kvar underst.

G
Aha,tack för svaret! :)

tänkte blanda ca 8cm jord och 5cm sand, hur fasen ska man blanda det
på bästa sätt?

Kanske med en jordfräs?

Varför jordfräs? ;)
Är han ung o vacker, fixar han det med spade :D

G
=)

Lite nervös bara det är ganska mycket jag ska så , har ju inte gjort något sådant här förut.

14 ton jord och sand 0-8 14,4 ton ..

ska man låta chauffören tippa i ena änden på uppfarten och åka sakta framåt med sandlasset sen göra lika dant med jorden, och sist kommer jag och blandar upp allt med spade ?

grusgång skrev:
=)

Lite nervös bara det är ganska mycket jag ska så , har ju inte gjort något sådant här förut.

14 ton jord och sand 0-8 14,4 ton ..

ska man låta chauffören tippa i ena änden på uppfarten och åka sakta framåt med sandlasset sen göra lika dant med jorden, och sist kommer jag och blandar upp allt med spade ?
Tänk dig vilka muskler du får :D

Hyr en BobCat, fördela med den och sen blanda med kraftigare jordfräs.

grusgång skrev:
=)
Låter ju faktiskt som en bra ide. Alltid lättare än att man får det i en enda stor hög.
Blanda kan du ju göra med en jordfräs om du inte vill gå med spade..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.