2 077 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Ny Clas Ohlson i Stockholm
Var en sväng på den nya CO-butiken på Drottninggatan i Stockholm. En besvikelse måste jag säga, kändes lika ombonad som en lagerlokal, golvet (betong) var inte ens ommålat efter förra hyresgästen och hade stora fläckar. Hyllorna kändes mest utslängda på måfå.
Kom dock därifrån med en ny högtryckstvätt, min åtta år gamla Homework (399:- på Coop) började tappa stinget i somras.
Kom dock därifrån med en ny högtryckstvätt, min åtta år gamla Homework (399:- på Coop) började tappa stinget i somras.
Är det en "megabutik" eller en vanlig Clas Ohlsonbutik men med toppenläge?
Clas Ohlson har ju svårt att hålla sin tidigare tillväxttakt (som ägarna vant sig vid) genom att bara öppna nya "vanliga" butiker. Har sett att CO rekryterat kompetens från bl.a. IKEA och HM för att utveckla megabutiks-koncept. Skulle vara kul att se hur det ser ut (Insjön är väl den första megabutiken om jag förstår saken rätt). Satsningen i England är väl förövrigt den andra viktiga delen i CO:s lönsamhetsjakt.
Clas Ohlson har ju svårt att hålla sin tidigare tillväxttakt (som ägarna vant sig vid) genom att bara öppna nya "vanliga" butiker. Har sett att CO rekryterat kompetens från bl.a. IKEA och HM för att utveckla megabutiks-koncept. Skulle vara kul att se hur det ser ut (Insjön är väl den första megabutiken om jag förstår saken rätt). Satsningen i England är väl förövrigt den andra viktiga delen i CO:s lönsamhetsjakt.
Skulle ha gissta på Megabutik innan jag gick dit, men väl där så kändes det som att gå in på en murrig lagerutförsäljning. Upplägget påminner inte om alla de andra jag varit (har ej varit i Insjön), utan större och sunkigare. Lite märkligt koncept tyckte jag.jaso skrev:
Insjön duger men alla andra jag har sett är inga höjdare, därför min tidigare fråga om dom lockar över proffs från HM eller IKEA.skalman1 skrev:
Generellt så ser jag inget klart koncept eller strategi hos CO. q(;^
Tycker CO har gått från att vara ett hempular/gubbdagis till vilken halvtråking inredningsbutik som helst, numera är det mest köksprylar, lampor och andra inredningsdetaljer. Åtminstone i Norrköping.
Håller helt och fullt med.bonnier skrev:
En epok har gått i graven. Finns inte ens ett kapitel med verktyg i katalogen längre. Det döljs under byggprylar.....
Var på nya CO Bromma Blocks i Stockholm.
De har nästan inga bra hemmapularsaker längre.
Kvalitén förefaller ha gått ner (förutom spridda prylar från Bacho, Mirka slipapper, Dremmel, Royobi)
COTEK verktygen tycker jag inte verkar hålla måttet.
Kollade lite förstrött på bla tvingarna. 10 års garanti men de var inte parallella (såg man redan med ögonmåttet).
Trist, dit går jag nog inte för verktyg något mer (även om jag köpt allt mindre av dem med tiden).
/Peter
Visst är det som ni skriver med deras sortiment, men jag har 2 minuter med cykel till butiken i Täby, så det blir en del beslag och skruv där, de har ju öppet som resten av TäbyC = nästan jämt, vilket är bra när man står där och saknar en skruv kvart i sex en söndag (har hänt!)
Är det ingen annan som varit på nya butiken? Åsikter?
Är det ingen annan som varit på nya butiken? Åsikter?
Jag har inte besökt den nya butiken (än), men för mig som också bor på nordvästra sidan av hufvudstaden så måste jag säga att jag föredrar Jula i ArningeC framför CO i TäbyC.
Jag upplever det som att CO har sämre sortiment och mer skräp än Jula, nog för att det finns skräp på den senare också men med större utbud av varor så finns det även fler bra grejor.
Jag upplever det som att CO har sämre sortiment och mer skräp än Jula, nog för att det finns skräp på den senare också men med större utbud av varor så finns det även fler bra grejor.
Vad 17,,, Vi vill ju ha CO i vår stad... kommunantal 45 tusen, och upptagningsområde capita ca.100.000 pers.
Varför satsa på en CO till i absoluta huvudstadscentrum, det finns ju redan en i Gallerian, tvärs över plattan....
Nåväl, Insjön var vi i både -96 och -06 blev tre st besök under dalarnaveckan, det är nog den trevligaste av platserna för CO, isynnerhet undervåningen..
reklamationer, och utgående varor...
Varför satsa på en CO till i absoluta huvudstadscentrum, det finns ju redan en i Gallerian, tvärs över plattan....
Nåväl, Insjön var vi i både -96 och -06 blev tre st besök under dalarnaveckan, det är nog den trevligaste av platserna för CO, isynnerhet undervåningen..
Som jag förstod det så skulle Mega butiken i Insjön återigen införa maskiner typ bandsåg, rikt/plan mm. Alltså mer tillbaka till det sortiment man en gång i tiden hade, hur det gått har jag ingen aning om. Man hittar ju inget via nätet åtminstone så det kanske bara var önsketänkande från vederbörande....
Klicka här för att svara
