Jag måste köpa en cirkelsåg, max 1800 spänn, har kollat på Bosch blå GKS 190, men den saknar ju klyvkniv, behöver man det? Kommer mest bli skivor o så som jag kapar, men det lär bli en o annan regel då jag inte orkar ta mig ner till kapen. Har kollat lite på Hitachi C6BU2 också, men den är ju lite dyrare.
Hjälp!

Köp en Hitachi C6BU2 så kommer du bli mer än nöjd, många med mej här kan intyga att detta är en av de bästa.

1890kr enligt prisjakt.

Klyvkniv är ett MÅSTE, enligt mej iaf.

Ja jag är inne på den i alla fall, känns skumt att klyvkniven inte finns med på så många maskiner längre....

XLBygg har Hitachin på kampanj nu för 2149 kr med 3 extra klingor.

Edit: såg inte att 1800kr var max

Det är ett bra pris i och för sig, det är märkligt vad man smyghöjer sin gräns hela tiden.....:)

• Gilla
Real7
  • Laddar…
Tycker oxå att du skall köper en med klyvkniv. Har en batteridriven Makita utan kniv som hoppar ganska wild ibland.

Blir Hitachin, men måste kolla på hem o villa mässan i helgen o se om det är några bra priser där....

Det är inte för inte som C6BU2 är den mest omnämnda handcirkleln på detta forum, jag köpte min på en XL-kampanj med klingsats och har inte använt någon annan klinga än så länge....så du klarar nästan din budget utan att få dåligt samvete om du väljer någon på Prisjakt...

• Gilla
smallbone
  • Laddar…
Ja, det blir nog så, har vägarna förbi proffsmagasinet imorgon, skall klämma o känna o köpa....

Jag hade en liknade tråd här i våras, blev övertalad och en Hitachi följde med mig hem.

Ångrar mig inte alls, hur nöjd som helst med den.

• Gilla
smallbone
  • Laddar…
Och så blev jag också Hitachi ägare, slog till på xlbygg så fick jag tre extra klingor "kan va bra att ha". Känns riktigt gedigen. Skall hårdtestas nu i helgen.

Den kommer tjäna dig väl.... :thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.