2 742 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Ny 4WD Traktor! Erfarenheter/tips?
Jaha igår råkade jag köpa en ny 4WD traktor av modellen Deutz 110DX
Verkar vara en stark o trevlig maskin men har ingen erfarenhet av luftkylda dieselmotorer eller för den delen jordbrukstraktorer så jag tänkte höra om det finns ngn annan här som har det och kke har ngt tips på vad man ska tänka på osv?
Eller bara allmäna reflektioner om valet av traktor :blushing:
Verkar vara en stark o trevlig maskin men har ingen erfarenhet av luftkylda dieselmotorer eller för den delen jordbrukstraktorer så jag tänkte höra om det finns ngn annan här som har det och kke har ngt tips på vad man ska tänka på osv?
Eller bara allmäna reflektioner om valet av traktor :blushing:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Min reaktion över en enda träff med en Deutz är att tomgången är hög, om det är för att kylningen ska fungera eller om det bara är så vet jag inte.
Annars har jag inte hört något negativt.
4WD är helt underbart men det är klart att 6WD är nog ändå bättre.
Protte
Annars har jag inte hört något negativt.
4WD är helt underbart men det är klart att 6WD är nog ändå bättre.
Protte
Men jag fuskar och har drift på dumpersläpet efter traktorn med så jag leder väl med 8wd då
får hem ekipaget imorn är tanken så det blir till att lasta upp och leta upp en riktig surhåla att testa i så snart jag hinner.
Vet du om "din" Deutz skulle vara sådan eller om det bara var en justersak som på vanliga traktorer?
På provkörningen upplevde jag inte tomgången som onormalt hög för en "modern" traktor.
Tack för input iaf, alltid intressant att höra
Vet du om "din" Deutz skulle vara sådan eller om det bara var en justersak som på vanliga traktorer?
På provkörningen upplevde jag inte tomgången som onormalt hög för en "modern" traktor.
Tack för input iaf, alltid intressant att höra
prototypen skrev:
Klicka här för att svara