hehe ja det blir nog så när man gör jobbet själv..
Så fort man fått det mesta på plats börjar man skjuta upp småsaker i evigheter!

Tänkte ge mig på köksfläkten imorgon,får vi se hur det går=)

Det där kommer bli kanon :) Stort och fint!

Men va är det för fel på avslutningshyllor?! Du gör helt rätt i att sätta upp den! Vi kommer oxå ha en, med kryddorna jämte spisen. *hur många tänker idiot nu?* ;)

T
¤ maria ¤ skrev:
*hur många tänker idiot nu?* ;)
Räcker upp en hand::)

¤ maria ¤ skrev:
Det där kommer bli kanon :) Stort och fint!

Men va är det för fel på avslutningshyllor?! Du gör helt rätt i att sätta upp den! Vi kommer oxå ha en, med kryddorna jämte spisen. *hur många tänker idiot nu?* ;)
Jag har inget alls emot avslutningshyllor som vissa verkar sky som pesten men när du säger att du ska ha kryddor på en öppen hylla så måste jag protestera. Ska du även ställa mjölken på köksbordet för att ha nära till hands? Nej skämt å sido. Kryddor förvaras mörkt. Alltså är en öppen hylla ingen bra lösning. Ställ in dem i ett skåp eller förvara i låda med kryddfack är mitt tips.

Jag visste att det skulle bli kommentarer ;) Ska först påpeka att vi INTE är nga 'finsmakare', hatar att laga mat. Vad vi tänkter är: kunde de gamla kryddhyllorna i fläktskåpet över spisen funka i säkert 30 år, kan en avslutningshylla funka för oss! Tror ärligt talat att vi inte kommer känna ngn skillnad om kryddorna står mörkt eller ljust. Mat för oss är oftast ett nödvändigt ont...

Det där med att kryddorna ska stå mörkt etc struntar jag oxå blankt i.. Däremot hade vi en avslutningshylla i gamla köket precis brevid spisen och kryddburkarna vart meeega flottiga!!

Vet inte om det var för att det satt en biltema fläkt á 500kr eller om det blir så även fast man har en schyst fläkt..

jag stöttar ändå ditt beslut maria, vill man ha så ska man ha!!!

• kryddhylla.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
spliffan skrev:
jag stöttar ändå ditt beslut maria, vill man ha så ska man ha!!!
Precis och funkar det mot förmodan inte är jag inte sämre än att jag kan ändra mig! Tackar så mkt för stödet ;)

Hej allihopa..
Nu börjar vi närma oss. Lite kakel och taklister sen är det klappat och klart!!
Känns mkt mkt bra och vi trivs som fiskarna i vattnet i nya köket=)

• Bild_034.jpg
    Skapa konto
Fick flytta befintliga hålet till fläkten ca 15cm åt höger.. Lite småtrixigt men det gick...

• Bild_033.jpg
    Skapa konto
Annan vinkel

• Bild_036.jpg
    Skapa konto
kaklet blir 30x30cm plattor fast det ser ut som varje platta är 5st smala långa!!
Vita blir dom.

• Bild_035.jpg
    Skapa konto
Hejsan!
Kul att ni trivs i erat nästan färdiga nya kök.
Eftersom våran stil skiljer sig mkt åt så vill jag inte kommentera hur jag tycker det ser ut.
Visst är det spännande att man kan tycka om så otroligt olika saker.
Ibland när man är hemma hos någon kan man tycka att det ser jättetrevligt ut men man skulle aldrig kunna tänka sig att själv ha så.
Lycka till med det sista.
Mvh Thanos

Är det stilen/färgen eller själva bygget som är så olikt sånt du tycker om??

Hejsan!
Materialval och färger avviker från mina önskemål men bygget ser utmärkt ut.
Mvh Thanos

okay, ja alla har vi lite olika smak.. Jag hade gärna oxå haft tex massiva luckor, granitbänk och diverse andra saker, men tyvärr är det såå mkt annat också som behövs göras i ordning.. 100k gick det löst på även fast man snålat lite

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.