Nu har vi äntligen kommit igång med renoveringen av köket. Känns lite tröstlöst just nu
 
  • 1_006.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är dags att byta
 
  • 2_008.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jobbigt att laga mat bara
 
  • 4_004.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan bara hoppas att det blir bra
 
  • 5_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rent!
 
  • 6_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det värsta är över! grattis!
gaia
 
Ser mycket bra ut, jag gillar kontrasten mellan mörkt trä och alu/stål-hantagen

 
T
erikoesterberg: När du är i Ikeas planeringsverktyg så går du bara in på Arkiv->Spara som->Save as type->bmp

Nu har du bilden sparad i datorn samt att du kan lägga ut den på nätet!

Hur lätt som helst..........

Här är till exempel mitt planerade "lilla" kök:

kok1.jpg
 
Tack för hjälpen! Fattar inte att jag inte tänkte på det!
 
  • Kk_002.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Personligen tycker jag att Hallarum ser lite "dassigt" ut. Hittade detta exempel på blocket.se. I och för sig har killen en jävligt ful bänkskiva så det kanske förstör helheten!

3839278182.jpg
 
Vårt blir förhoppningsvis bättre. Vi har vita väggar och mycket ljusinsläpp i köket. VI kommer att köra på dessa handtag och alla vitvaror i aluminium.
 
  • 20383_PE084997_S3.jpg
Gör en antikvarisk insats när ni renoverar och lämna in både luckor och framförallt snabelhandtagen till en byggnadsvårdsbutik!
Lycka till med renoveringen!
 
Jag bor inte själv i Stockholm, men jag gissar att Nacka byggnadsvård blir överlyckliga. Finns tydligen också en byggnadsvårdsbutik i Järva (kanske lite långt). Skansken har, men de är troligen profilerade på ännu äldre beslag och luckor.
På hitta.se hittade jag Svenska Föreningen för Byggnadsvård på Sabbatsbergsvägen 18. Slå dem en signal på 08-4428100 och fråga.

Era gamla luckor och handtag kan du säkert få några tusen för på byggigen.se. Ett snabelhandtag kostar typ 50 spänn där.
Eller kör handtagen på tradera. Huvudsaken är att de sparas eftersom just 50-talskök börjar bli allt mer ovanliga i takt med att de rivs ut.
Att sälja dem är ju ett bra sätt att finansiera det nya köket också! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.