Att bestämma oss för vilket kök det blir.
Nu väljer vi bara mellan Birka björk och Birka Körsbär, båda från Ballingslöv. Vi trodde att det skulle vara större prisskillnad mellan de båda men det var det inte. Vi har till på tisdag morgon på oss att bestämma oss.

Båda är snygga på sitt sätt. Björken blir ju väldigt ljus, men samtidigt sägs det ju att den gulnar och inte åldras lika snyggt som lite mörkare träslag. Körsbär har jag allltid tyckt är snyggt. Men då passar ju kanske inte ekparketten in heller så då måste vi välja annat golv i köket.
Bänkskivan är i alla fall klar, det blir Mörk labrador, dvs nästan svart granitskiva!
 
Körsbär är klart snyggast, men jag tror ändå att björk vinner i längden. Köket kan upplevas som mörkt om man inte kan komensera med ljusa väggar/möbler.
 
Jag säger bara "AL" :)
 
Jag skulle av de två givna alternativen utan tvekan välja körsbär :D Blir dessutom mycket, mycket snyggt till den granitskiva ni valt.
Kan man tänka sig ett ljusare trägolv så är lönn eller ask snyggt till tycker jag, men det ska ju passa med övriga huset också, så om nu ek är det bästa för övriga delar så tycker jag inte det är någon katastrof till ett kök i körsbär.

//Christina.
 
Vi har nu bestämt oss, det blir körsbär!
Dock lite tveksamma till golvet. Men vi avvaktar till dess att vi har skåpen och kan kolla med just det ekgolvet till. Det är ju skillnad på ek och ek...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.