Tänkte dela med mig av rådande kaoset i köket 
Urspunget är ett U-format Marbodal anno 1980. Vi tog ner en vägg mot tidigare klädkammare och fick därmed ett fönster till. Observera den underbara korkväggen vid ytterväggen, i kombination med paneltaket är det riktigt mörkt och trist faktiskt.
18/8 kommer det nya köket om planeringen håller hos Vedum. Saga heter köket och har massiva luckor i björk
Vi har valt en planlösning med endast ETT överskåp, gött om skafferi (1 standard och 1 hörnskafferi), massor av lådor och nästan 10m bänkskivor
Sedan bilderna togs har lite hänt bl.a är taket numera vitt (vilken skillnad
).
Nästa vecka åker rubbet ut och elektrikern och rörkrökarn gör en insats.
Jag hoppas på att kunna fylla på med fortsättningen på äventyret snart...
Urspunget är ett U-format Marbodal anno 1980. Vi tog ner en vägg mot tidigare klädkammare och fick därmed ett fönster till. Observera den underbara korkväggen vid ytterväggen, i kombination med paneltaket är det riktigt mörkt och trist faktiskt.
18/8 kommer det nya köket om planeringen håller hos Vedum. Saga heter köket och har massiva luckor i björk
Vi har valt en planlösning med endast ETT överskåp, gött om skafferi (1 standard och 1 hörnskafferi), massor av lådor och nästan 10m bänkskivor
Sedan bilderna togs har lite hänt bl.a är taket numera vitt (vilken skillnad
Nästa vecka åker rubbet ut och elektrikern och rörkrökarn gör en insats.
Jag hoppas på att kunna fylla på med fortsättningen på äventyret snart...
Vilka underbara arbetsytor! Väggen med högskåp ser maffig ut med det stora hörnskafferiet! Jättefint.
/Ulle
/Ulle
Byt plats på skafferiet och kyl/frysen.
Det finns kylskåp för hörn (inbyggda), de är helt enorma men kostar därefter.
Att inte ha bänkyta direkt brevid kyl/frås är en pina.
Man vill liksom öppna, hiva ut det man ska ha och sen stänga. Utan att behöva springa kors och tvärs.
Mina päron satte sitt kylskåp på ungefär samma avstånd som er och det ångrar de idag.
Envisa jävlar, jag påpekade det gång på gång när de kom med köksritningarna för fyra år sedan men de lät skåpet stå
Om ni nu också låter skåpet stå; glöm inte att vända på dörren till skafferiet!
Till höger om spisen skulle jag sätta ett 60-skåp med lådor och utanför det sätta grunda hyllor för disktera prydnader eller dylikt.
Känns lite knasigt med den stora platta utan och så skåpet mot slutet.
I övrigt riktigt grymt.
Det finns kylskåp för hörn (inbyggda), de är helt enorma men kostar därefter.
Att inte ha bänkyta direkt brevid kyl/frås är en pina.
Man vill liksom öppna, hiva ut det man ska ha och sen stänga. Utan att behöva springa kors och tvärs.
Mina päron satte sitt kylskåp på ungefär samma avstånd som er och det ångrar de idag.
Envisa jävlar, jag påpekade det gång på gång när de kom med köksritningarna för fyra år sedan men de lät skåpet stå
Om ni nu också låter skåpet stå; glöm inte att vända på dörren till skafferiet!
Till höger om spisen skulle jag sätta ett 60-skåp med lådor och utanför det sätta grunda hyllor för disktera prydnader eller dylikt.
Känns lite knasigt med den stora platta utan och så skåpet mot slutet.
I övrigt riktigt grymt.
Hej och tack för era kommentarer.
Vi kikade lite på hörnkylskåp, men prioriterade skafferiet av fler anledningar. (men visst är hörnkylarna underbara)
Angående den tomma gaveln så är det en bra variant som du nämner, men hade vi haft den på ritning hade vi slagit bakut pga småbarn och hundar... :
Skafferidörren! eftersom vi ej monterar själva hamnar den säkert enligt ritningen 
Tack för påpekandet
Kom gärna med fler idéer om den tomma gaveln, blir veckans utmaning... ;D
Vi kikade lite på hörnkylskåp, men prioriterade skafferiet av fler anledningar. (men visst är hörnkylarna underbara)
Angående den tomma gaveln så är det en bra variant som du nämner, men hade vi haft den på ritning hade vi slagit bakut pga småbarn och hundar... :
Tack för påpekandet
Kom gärna med fler idéer om den tomma gaveln, blir veckans utmaning... ;D