Är i köpartagen för nytt golv, runt 60kvm. Fastnade först för ett NQD-golv från Bauhaus men sedan läste jag om de dåliga erfarenheter folk här på forumet har haft, framförallt att det färgade av sig och var svårt att lägga.

Om man nu leker med tanken att man har tur och inte får skadade plankor och att det går att lägga. Golvet är ju bara grundoljat, kan man inte dra ett lager med Osmo's hårdvaxolja över det när man lagt klart för att se till att det inte färgar av sig? Med hårdvaxoljan så skapar man ju ett sjukt slitstarkt ytskikt i vilket fall som helst.

Tankar/erfarenheter om detta?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.