Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Det här blir alltså mitt första inlägg i detta forum! Kul!
Jag älskar att renovera, och är en mycket rastlös själ. Jag är hemma och är mammaledig, men min sambo däremot jobbar heltid, och är inte fullt lika rastlös som jag.
Jag har alltså lovat honom att hålla honom utanför detta lilla projekt, som jag påbörjade här om dagen.
Här satt masonitskivor i taket, gipsskivor på väggarna och en vackert djupröd heltäckningsmatta på golvet.
vad det ska bli av denna hålan vet jag inte, (förmodligen garderob) men det jag vet, är att jag vill låta det vara så luftigt som möjligt, och jag ska ha klinkers på golvet, och bara putsa väggarna, så fukt och annat gött inte spärras in på nåt vis.
I samband med detta, uppstoid naturligtvis genast frågor, och jag hoppas att någon vänlig själ ids att hjälpa mig att besvara några av dem.
Jag tänker försöka putsa/spackla väggarna här nere och bara måla väggarna med nån diff-öppen färg. men jag vill inte ha massa olika synliga material och "lappningar" utan jag skulle önska att jag kunde få väggarna att sluta tätt, dikt an, emot trappan på alla håll och kanter.
första dumfrågan: Hur gör jag så det blir så? bygger man nån tajkonhistoria av gipsskiva coh sen spacklar över, eller hur gör man? hoppas ni förstår vad jag menar när ni ser bilden här under...
Logga in
Skapa konto
och om man tittar noga på bilderna, är det en liten "håla" in till vänster på bilden. det är som ett litet skrymsle under trappen på vänstersidan. Mellan "rummet" och den hålan är bara en skiljevägg av lecablock.
Logga in
Skapa konto
Min fråga är också där. fyller den någon funktion , eller skulle jag kunna ta ner den och göra ett golv, under hela trappan, så det blir lättstädat och öppet ??
Och snälla ni duktiga renoverare här, dumförklara mig inte, det är första gången jag tar mig an ett sånt här stort projekt på egen hand, och jag är både arbetsvillig och relativt händig, och jag tycker det känns klockrent att få öva på ett sånt här meningslöst litet skrymsle
Åh tack! Jag övervägde att peta in leca i hålighererba, men det där låter mycket smartare!
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Vad sägs om att fylla håligheterna med fogskum, karva bort det som sticker ut och någon cm till, sedan putsa med gipsputs.
Klicka här för att svara