Vi beställde 12 enheter med montering, lister, smyg, foder, fönsterbänkar, plåt.
Omdöme:
Kontrakt: Mycket trist att Norlux inte ville gå med på förseningsklausul. Nästa gång blir det avgörande. Det är inte säljarens fel utan VD bestämde det så.
Avtalad tid: Norlux höll tiden, var faktiskt lite innan. Mycket bra. Kanske mina diskussioner kring förseningskausulen hjälpte till.
Arbete: Mycket nöjd. Lite småfix bättrades på utan knorr.
Produkter: Fungerar bra, enligt förväntningar.
Övrigt: Det ingick fyra fasta fönster som valdes för den större glasytans skull samt att de är ju tätare än öppningsbara fönster. Tyvärr skrev försäljaren in en fuskvariant på ett ställe i huset, det blev ett öppningsbart fönster fast utan inbyggda beslag. Dubbla nackdelar: mindre glasyta än nödvändigt, bred ful båge, kyla läcker in. Tvärr skrev han in denna udda produkt i beställningen ( fattar inte varför) och jag såg inte den enda bokstaven som skiljde och skrev på. Formellt alltså inget att reklamera tyvärr. De andra tre blev som tänkt.
Tipps: läs bestälningen ytterst noga, varenda detalj. Annars kommer ni att som jag gå år efter år och titta på den där enda felprodukt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.