Vi beställde 12 enheter med montering, lister, smyg, foder, fönsterbänkar, plåt.
Omdöme:
Kontrakt: Mycket trist att Norlux inte ville gå med på förseningsklausul. Nästa gång blir det avgörande. Det är inte säljarens fel utan VD bestämde det så.
Avtalad tid: Norlux höll tiden, var faktiskt lite innan. Mycket bra. Kanske mina diskussioner kring förseningskausulen hjälpte till.
Arbete: Mycket nöjd. Lite småfix bättrades på utan knorr.
Produkter: Fungerar bra, enligt förväntningar.
Övrigt: Det ingick fyra fasta fönster som valdes för den större glasytans skull samt att de är ju tätare än öppningsbara fönster. Tyvärr skrev försäljaren in en fuskvariant på ett ställe i huset, det blev ett öppningsbart fönster fast utan inbyggda beslag. Dubbla nackdelar: mindre glasyta än nödvändigt, bred ful båge, kyla läcker in. Tvärr skrev han in denna udda produkt i beställningen ( fattar inte varför) och jag såg inte den enda bokstaven som skiljde och skrev på. Formellt alltså inget att reklamera tyvärr. De andra tre blev som tänkt.
Tipps: läs bestälningen ytterst noga, varenda detalj. Annars kommer ni att som jag gå år efter år och titta på den där enda felprodukt.