4 298 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Nordhus, har ngn erfarenhet?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Det första man kanske skall fråga sig när det gäller ett mindre känt företag är:
Existerar bolaget. I det här fallet är svaret NEJ. De har en hemsida där de kallar sig Nordhus AB. En kontroll på allabolag.se och bolagsverket visa att det finns inget sådant bolag registrerat, ialla fall inte med en verksamhet eller geografisk placering som stämmer med det som uppges på hemsidan.
Det är mycket möjligt att de finns, fast med ett annat namn. Varför, frågar man sig då.
Lite googlande visar att de marknadsför sig på blocket, det i kombination med företagsnamnet tycker jag startar varningsklockor på högfart.
Existerar bolaget. I det här fallet är svaret NEJ. De har en hemsida där de kallar sig Nordhus AB. En kontroll på allabolag.se och bolagsverket visa att det finns inget sådant bolag registrerat, ialla fall inte med en verksamhet eller geografisk placering som stämmer med det som uppges på hemsidan.
Det är mycket möjligt att de finns, fast med ett annat namn. Varför, frågar man sig då.
Lite googlande visar att de marknadsför sig på blocket, det i kombination med företagsnamnet tycker jag startar varningsklockor på högfart.
jag blev nyfiken på dina ord,men tilakavisar detta.hempularen skrev:Det första man kanske skall fråga sig när det gäller ett mindre känt företag är:
dom fanns direkt på google http://www.nordhus.nu/omoss.html där fanns dom minsann.
men hur dana dom är vet jag inte.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Ja de har en hemsida där de påstår att de finns.
Men om man undersöker hos ex. bolagsverket så existerar inte firman (närmsta träffen är ett medecintekniföretag I Södra Sverige).
Googlar man på dem så verkar de ibland kallas sig för Nordfönster AB, som inte heller existerar som registrerat bolag.
Jag är helt övertygad om att det finns ett bolag på den angivna addressen som utger sig för att vara ett aktiebolag med det namnet. Men efterssom namnet inte finns i oficiella register så blir det väldigt osäkert för en husköpare vem man gör affär med.
Men om man undersöker hos ex. bolagsverket så existerar inte firman (närmsta träffen är ett medecintekniföretag I Södra Sverige).
Googlar man på dem så verkar de ibland kallas sig för Nordfönster AB, som inte heller existerar som registrerat bolag.
Jag är helt övertygad om att det finns ett bolag på den angivna addressen som utger sig för att vara ett aktiebolag med det namnet. Men efterssom namnet inte finns i oficiella register så blir det väldigt osäkert för en husköpare vem man gör affär med.
jag blev åxå nyfiken , sökte på justitia deras adress och 2 olika företagsnamn.
inga napp.
så du kan ha rätt i dina tankar,vill man verka seriös i husbranschen så kan nog att visa sitt org nr vara ett sätt att visa sig ärliga på.
så även om priserna verka bra så kanske dom bör visa upp vilka dom är innan dom tänker sälja något.
inga napp.
så du kan ha rätt i dina tankar,vill man verka seriös i husbranschen så kan nog att visa sitt org nr vara ett sätt att visa sig ärliga på.
så även om priserna verka bra så kanske dom bör visa upp vilka dom är innan dom tänker sälja något.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
OK, Då heter de alltså nordanhus AB inte nordhus AB som de kallar sig för på Websidan.
Var hittade du org. numret?
Om man tittar på bilder från deras produktion så ser det ut att sysselsättas betydligt mer än 2 personer. Fortfarande skeptisk.
Var hittade du org. numret?
Om man tittar på bilder från deras produktion så ser det ut att sysselsättas betydligt mer än 2 personer. Fortfarande skeptisk.
Nordhus och Nordanhus (samt Nordfönster) hänger ihop på nåt vis. Ägaren tror jag heter Daniel Näslund, i alla fall till Nordanhus. Det har tidigare funnits ett bolag som heter Byggnadsaktiebolaget Nordhus som nu konkat men som hade samma adress. Jag har en del möjligheter att söka info via jobbet, men har gått bet på Nordhus och Nordfönster, men de kan också vara nystartade så att det inte finns någon info än. Det är bara att ringa Bolagsverket så kan de svara på det. Ibland kan företag ha sk bifirma där man marknadsför ett visst verksamhetsområde eller varumärke. Det skulle alltså kunna vara så att Nordanhus har bifirma Nordhus, men det ser inte ut så av registreringsuppgifterna plus att det måste framgå ex på hemsidan att det är en bifirma till Nordanhus om så vore fallet.
Mystiken tätnar, men jag får nog instämma att det inte förefaller särskilt seriöst. Men samtidigt kan det som sagt vara nystartat...
Mystiken tätnar, men jag får nog instämma att det inte förefaller särskilt seriöst. Men samtidigt kan det som sagt vara nystartat...
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Och det blir ju inte bättre av en konkurs.
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Hur positivt det än må vara att få information direkt från företaget, så är det inte tillåtet för företag att diskutera i den här allmänna delen av forumet. Därför är användaren Nordhus avstängd och inlägget raderat.
Vi har en allmän policy att bara konsumenter diskuterar i forumet. Företag är hänvisade till att annonsera på sajten.
Vi har en allmän policy att bara konsumenter diskuterar i forumet. Företag är hänvisade till att annonsera på sajten.