undine
Hej!

Jag köpte av misstag en dunk med vanligt papperstapetklister och nu hittar jag inte kvittot. Jag ska sätta upp non-wowentapeter och har ingen lust att köpa nytt tapetklister. Kan jag använda det vanliga tapetklistret för papperstapeter för mina non-woventapeter? Sätter jag upp dem på gammalt hederligt vis då eller på non-wovensätt?

Hälsar
Emelie
 
Prova lämna igen det. Många butiker ger tillbaka tillgodokvitton när man inte har det riktiga kvittot och då kan du byta till rätt klister.
 
Satte upp vanliga tapeter med tapetklister för non-woven och det fungerade utan problem. Vet inte hur det är tvärtom men jag har svårt att tro att det ska vara en jätteskillnad på lim, har fått för mig att vanligt tapetlim torkar fortare bara.
 
undine
bobas skrev:
Prova lämna igen det. Många butiker ger tillbaka tillgodokvitton när man inte har det riktiga kvittot och då kan du byta till rätt klister.
Bra idé, har aldrig vågat testa men det kanske man skulle. Fråga kan man alltid, även om i alla fall jag känner mig dum :/

Hemmanisse skrev:
Satte upp vanliga tapeter med tapetklister för non-woven och det fungerade utan problem. Vet inte hur det är tvärtom men jag har svårt att tro att det ska vara en jätteskillnad på lim, har fått för mig att vanligt tapetlim torkar fortare bara.
Jaa det var nog din tråd jag läste. Jag läste om ngn som gjort omvänt och att det gick bra. Hoppades att nån här testat omvänt och att det gått bra med hehe :)
 
Ett nonwoven lim är starkare än ett för papperstap.
Givetvis funkar det i omvända fallet. men jag skulle aldrig chansa att sätta upp tapeterna med ett för klent lim.
Mycket jobb och pengar att riva ner tapeterna som ev har börjat släppt på vissa ställen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.