Hej
Håller på att mura ett garage. ca 40kvm. ca mått. 9m*4,5m
Blir ett pulpet tak med regel eller limträbalk som "takstol" 14gt lutning.
Höjd på låga sidan 2,5m och ca 3,9m på höga sidan.
Klarar man sig utan betongjutet varv i toppen eller kommer takbalkarna "trycka" ut väggarna på långsidorna?
Tack för insikter...